terug op het vaste land - Reisverslag uit Trang, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu terug op het vaste land - Reisverslag uit Trang, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

terug op het vaste land

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

02 Februari 2012 | Thailand, Trang

Afgelopen dinsdag hebben we het eiland Koh Kradan verlaten, we hebben het erg naar ons zin gehad daar, lekker niets doen is
ook na twee dagen wel weer genoeg en het is tijd om weer verder te reizen.
Bij het guesthouse hadden we een combiticket gekocht voor een ritje met de longtailboot om aan het vaste land te komen, wij
er in geiten eruit, je weet niet wat je meemaakt!
en verder een ritje opgepropt met
twaalf man in een minibus naar Trang city, een klein plaatsje met een treinstation.
Om het treinstation is een plein met winkeltjes, reisbureautjes en eetbewegingen.
Ook is er een nightmarket en een wet and dry market waarje lekker door kan strunen, Marijke heeft al 2 portomoneetjes
van Winny the pooh gescoord!
Dennis is vooral van alles aan het proeven, van gebraden kippetjes, vers fruit tot sushi en de locale specialiteit
crispy porc and fresh boiled coffee, de levende wormen en de levensgrote maden hebben we maar links laten liggen.
Oo nog een vers fruit salade met "mayonaise!" je vraagt je af waarom.
Ook barst het hier van de bakkerijtjes die alleen maar cake verkopen in alle smaken die je maar kan bedenken.
Hier is ook niet veel te doen, maar een paar daagjes "stad" met al zijn hectiek en chaos heeft wel weer wat, hier is alles
trouwens ook weer twee keer zo goedkoper als op de eilanden, dus een full american breakfast is hier 100 bth
i.p.v. 240 bth op de eilanden, en een grote bier kost hier 65 bath i.p.v. 120 kasie dus!
Wij slapen hier in een groot koloniaal gebouw met ruime kamer, airco, warm water en uitzicht op het station voor het luttele
bedrag van 650 bth, en hele aardige mensen ook hier weer.
Elke ochtend staan voor het station typische tuk tuks van het soort die we hier in Thailand nog niet gezien hadden.

Na twee nachten Trang en weer wat te zijn bijgekomen van de eilanden gaan we weer verder naar het eiland Koh Lanta.
Dit is een groot eiland en zullen voor ongeveer een weekje een plekje gaan zoeken in de backpackers area.

En nog een link naar wat foto`s

• 02 Februari 2012 - 03:05

Noelle:

Wat beleven jullie veel! Leukleukleuk!
    Nou geniet maar lekker het weer is goed bij jullie zie ik, 31 graden heerlijk! Hier word het niet warmer dan 28 graden haha!

x

• 02 Februari 2012 - 06:37

Wil:

Klinkt allemaal weer heel leuk en vorral lekker!! Zorg je er wel voor dat je nog in je werkkleding past Dennis?? En die geiten ook leuk hoor, je moet alles een keer meemaken toch? Zie met spanning uit naar het volgende verslag, heel veel plezier en geniet er van.
    Groetjes Wil

• 02 Februari 2012 - 08:01

Sandra Mario Twan:

hee
    ik zou zeggen blijf lekker genieten en smullen maar.geniet zeker van de warmte want hier is het bok koud en er wordt weer sneeuw verwacht.het gaat hie snachts naar -10 dus lekker dicht tegen elkaar om warm te blijven hahah.nou tot later dikke knuf van twan en van ons en blijf leuke dingen scoren he. xxx

• 03 Februari 2012 - 00:36

Judith:

Hee hallo vakantiegangers!

Op naar Kho Lanta zo te lezen, brengt bij mij ook weer goeie herinneringen naar boven.

Ik bind morgen de schaatsen onder, met -10 's nachts en -5 overdag is het behoorlijk koud hier! Ijsbaan is al open!

Geniet dus lekker van de warmte! Hier gaat verder alles top. Frummel houdt mn schoot lekker warm!

Groetjes, xx

• 03 Februari 2012 - 18:45

Pap En Mam:

Kho Lanta ziet er goed uit !! Zelfs 5 sterren resorts !!! Wij zijn erg benieuwd waar jullie de komende tijd logeren. all inclusief ??? nee niet doen, gewoon lekker eten bij de locals !!!
    veel plezier xxx