koh phi phi we komen eraan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu koh phi phi we komen eraan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

koh phi phi we komen eraan

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

12 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

nou de boottocht viel erg mee. was wel lachen voordat we naar de pier gingen moesten de passagiers die naar phuket gingen even over stappen op een andere ferry. nou dat valt niet mee zo op zee!!
toen eenmaal op de pier aangekomen(wat een gekkehuis zeg zòò druk)heel veel mannen die je naar andere stranden willen brengen met hun boot-taxi. ook veel ophaal service van div. resort/hotel (die kunnen wij niet betalen). wat wel belachelijk was (ook al op koh lanta) dat je 20bath moet betalen, zodat hun ònze troep opruimen. de meeste troep is juist van hunzelf...............
het was heel moeilijk om aan een straten kaart te komen van het eiland, maar een gast van een duik beweging hielp ons en gaf een kaart. na een klein tijdje hebben we een redelijke kamer gevonden. veel was al vol of niet te betalen. we zitten nu bij tara inn backpackers rock 800bath. tot nu toe valt alles mee, het bakkertje waar we 10 jaar geleden kwamen, heeft de tsunami overleeft, zo ook ons oude guesthouse maar deze is wel flink in de prijs omhoog gegaan. verder zijn er veel resorts en luxe hotels bijgekomen. we gingen meteen op explore, naar het vieuwpoint, we hadden de verkeerde afslag genomen, waardoor we een steile weg op gingen en 4km door de bush bush moesten lopen. het was weer een zeer zware tocht. we hebben 3 verschillende vieuwpoints gezien, wel erg mooi, en moet je 20bath p.p. betalen om bij het uitzicht te komen(belachelijk) vieuwpoint 1 is de oude, en er zijn 2 nog hogere bijgekomen, met nog mooier uitzicht. ook heeft dennis meteen bij rantee beach de boel verkent, dit moest alleen wel via een echt jungle pad, heel steil,smal,en muggerig!
hij had heel slim een filmpje gemaakt, en zo hebben we besloten om daar ook een paar dagen naar toe te gaan. we hebben het gereserveerd en na 2 nachten phi phi town, goh wat hebben we nog een overlast gehad zeg van de herrie s`avonds(ook zaten we vlakbij een dakterras bar!!tot 2 uur s`nachts). wat een feest hier zeg, er zijn overal coctail buckets te koop,div. barretjes, alle muziek door elkaar en div. strand feesten(die gaan door tot 5 uur s`morgens)en veel kleine souvenirs winkeltjes. veel gezien en gelachen. de volgende dag gingen we rond 11.30 naar rantee beach hut, we zijn hier 3 nachten gebleven voor 800bath per nacht. wat een rust dan zeg, heerlijk. het heeft een klein strandje met 3 resorts waar je bij kunt slapen. ook kun je er een duik curcus doen e.d
lekker snorkelen helaas was er veel koraal kapot door de boten (en toeristen die erop gaan staan),zwemmen en luieren.
het ging wel apart met bestellen, als je eten en drinken bestelde vergaten ze je zo je drinken te geven,of gewoon alles, ook met betalen ging niet alles vlekkeloos, dus hielden we alles goed in de gaten. er ging 's avonds altijd nog èèn boot terug naar de Town, en die kwam altijd pas rond 8uur weer terug en die nam het `verse`vis mee, dus altijd veel te laat, was wel jammer. het is ook veel voor gekomen dat ze geen bier of water hadden omdat het op was en dan moesten we op de boot wachten dat die met een nieuwe voorraad zou komen. maar dan gingen we gewoon naar de buren en kochten het daar.er komen hier veel dagjes mensen om te snorkelen of lekker van de stilte te genieten.
gister zijn we terug gegaan ook weer voor 2 nachten naar phi phi town. nu een perfect guesthouse gevonden. the anda house 1200bath met aircon,t.v.,koelkast,hot shower èn een heerlijk bed en GEEN GELUID OVERLAST!!! want we zitten in een gebouw middenin (kamer zonder ramen).
nadat we een slaapplek hadden gevonden, zijn we eerst naar het ziekenhuis gegaan voor marijke. die heeft al sinds dag 1 op phi phi last van heel veel jeuk beulten (niet van muggen maar ???), en het werden er steeds meer. eerst alleen schouderblad en bovenarmen, toen ook onderarmen,bovenbeen,scheenbenen en voeten. die jeuk oh niet te harden zeg vooral met die warmte erbij, echt niet leuk. waarschijnlijk met de wandeling naar het vieuwpoint met een struik ofzo in aanraking gekomen waar ik niet tegen kan het is in ieder geval een allergische reactie op iets, en ik zelf heb het steeds erger gemaakt door te krabben en het verder op mijn lichaam kwam, en door zweet ook. ik heb 2 soorten pillen gehad en een zalfje. nu de tweede dag ingegaan en het gaat al gelukkig steeds beter. alleen mij benen en voeten zijn nog best jeukerig. nu bij dennis ook zoiets geconstateerd, dus meteen smeren, maar bij hem jeukt het niet.
hij krijgt nu lekker een massage, die heeft hij de hele vakantie nog niet gehad (niets voor hem).
kan ik even rustig dit verhaaltje tikken. wat wel grappig is op de t.v zijn 2 zenders, die hebben de camera beelden van de pier en van de wandelweg langs het strand, dus je ziet live wat er buiten gebeurt.
oh ik heb nog een leuke hoed gescoord daar was ik al een tijdje op zoek naar, met een bloem natuurlijk erop.
wat ook wel een topper is, we hebben gister bij een restaurant gegeten,
BBQ all you can eat, met lekkere salade`s, mais,gepofte aardappel,frietjes en natuurlijk div. soorten vlees van de barbeque.
vanavond gaan we ergens lekker een visje eten bij het strand.
morgen gaan we naar phuket en laten we koh phi phi achter ons. het viel ons alles mee ( na die slechte verhalen) ja het heeft ook met je eigen instelling te maken. alleen dat gustehouse met die geluids overlast dat is niet voor ons weg gelegt, we moeten wel een goede nacht rust hebben.

• 12 Februari 2012 - 10:40

Wil:

Jongens wat klinkt dat toch allemaal heerlijk!! En wij maar vernikkelen in de kou en dan ook nog eens geen elfstedentocht! Dennis, ik zie je naam al weer ingeroosterd hangen op het bord in de kantine dus geniet nog maar lekker verder, je bent weer terug voor je het weet....
    Hoop dat de jeukbulten bij Marijke snel weggaan, zoiets kan je vakantie behoorlijk verpesten.
    Heel veel plezier verder en tot de volgende keer.
    Groetjes Wil

• 12 Februari 2012 - 14:16

Sonja:

ga nog maar lekker genieten van al het moois..hier is het koud,brrr en nu begint het ook weer te sneeuwen... tot over een paar weken hoor en tot ziens...

• 15 Februari 2012 - 17:38

Ilse:

Pffff..........kan me helemaal voorstellen hoor van de nachtrust! Gelukkig viel het per saldo mee...
    Wij zijn er ook even tussenuitgeglipt; afgelopen weekend doorgebracht in Valencia! Wat een prachtige stad zeg en een ontzettend imposant nieuw gedeelte met een enorm dolfinarium en aquarium.
    Aan het strand ook heerlijk bijgekomen en vis in de vorm van tapas gescoord. In het centrum broodje Bon bom (typisch van daar) gegeten; was heerlijk.......vooral veeel knoflook mmmmmm.........
    We zijn verlaat teruggevlogen vanwege de bommelding maandagmiddag op schiphol, maar al met al viel het nog mee. Nu weer hier; eindelijk minder koud, maar wel somber grijs en regenachtig. Van mij mag de lente beginnen!!
    Heeeel veeeeel plezier nog daar!!

• 16 Februari 2012 - 09:41

Klaas En Annie :

HOERA, HOERA, HOERA,
    HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE 38ste
    verjaardag en nog heel veel gezonde jaren toegewenst van ons uit het grijze Wervershoof.Wij zien dat het bij jullie ook een beetje grijs is maar dat wordt vast wel weer beter, de temp. is in iedergeval lekkerder dan bij ons. HEEL VEEL GROETJESSSSSSSSS