puket town/koh lak/koh samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu puket town/koh lak/koh samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

puket town/koh lak/koh samui

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

19 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

oke hier zijn we weer, na een aantal dagen. koh phi phi heeft goede en minder mooie herinneringen achter ons gelaten.
we hebben zelf maar research gedaan en het waren toch echt bedbugs!!! ook dennis heeft het best erg gekregen. (ik heb nu nog de laatste weeè`n ervan). ook was het ons al bij andere toeristen opgevallen.
wat ons ook opviel is dat er echt heel veel toeristen hier met blessure`s lopen, voornamelijk benen,voeten, waarvan??
we zijn met de boot naar vaste land gegaan en door gereden naar phuket town, hier bleven we 1 nacht.
een leuk hotelletje gevonden, super schoon, netjes en grote kamer en incl. ontbijt voor 450bath old town hostel, koopie dus. puket is een mooie oude stad.
met veel nog echt oude gebouwen en oprecht aardige mensen. we hebben een speciale wandelroute gedaan en was best leuk. foto`s gemaakt.ook hier kan je weer goed merken dat je dan weer aan het vaste land bent, zòòò goedkoop, dennis heeft een foto van een menu gemaakt, hier vragen ze 10 bath voor soft drink, normaal 40, en 30 voor bier normaal 60/70 lachen toch.
ook zijn we bij hele lieve mensen beland waar we wat gegeten hebben erg lekker, een klein oud restaurantje met allemaal echt oude spullen, foto`s, div. kluizen van vroeger. zo grappig waarschijnlijk weten hun niet eens de waarde ervan. ja phuket town echt een aanrader.
de volgende ochtend vroeg naar het bus station daar een aircon bus naar kao lak genomen, deze plaats is door de tsunami het ergst getroffen, het heeft ons erg geraakt.
rond de middag zijn we aangekomen, nu nog op zoek naar het amsterdam resort waar we voor 3 nachten gereserveerd hebben. nou dat was makkelijk te vinden, erg aardige mensen ook hier weer, de eigenaar praat heel luid en verteld meteen(terwijl je vies en bezweet bent en wil douchen)waar je alles kunt vinden hoe je bij het strand komt, waar we hierna naar toe gaan, en dan ook verteld hij hoe we dat moeten doen, hij ging maar door. goed bedoeld maar iets tè. de kamer is ok, redelijk groot, wel grote douche, voor 600bath per nacht. ook hier zijn we 10 jaar geleden geweest, en ook weer zo verandert vooral omdat hier bijna geen backpackers meer komen, het staat vol met resorts en soms zelfs all in resorts. voornamelijk duitsers, zelfs de thaien spreken je duits aan op straat (oh en ik HAAT duits) sorry, echt een beetje ouwe vandagen oord.
we hebben voor 2 dagen een scooter gehuurd, er is veel te zien hier in de buurt. we zijn naar div. watervallen geweest, en naar takuapa geweest dat is een klein oud stadje waar de laatste 100 jaar niets is bijgebouwd. ook een beetje als phuket. ook naar de tsunami museum, echt schokkend, je bent echt meteen een beetje van slag. ook aan de overkant van het museum lag, dè politie-boot, die is met het water meegenomen tot 2 km landinwaarts, echt een mega ding je weet niet wat je ziet. ook kun je op de site van het amsterdam resort het een en ander lezen hierover (als je dat wilt).
best indrukwekkend allemaal.
iets heel anders de volgende dag....
met mijn verjaardag zijn we eerst naar fx resort gegaan om te , all you can eat, ontbijten, dat was een groot succes we zaten bomvol.toen naar de dierentuin geweest, hier hadden ze apen, krokodillen,olifanten,konijnen,havik,pauwen en nog meer, was erg leuk. ook hebben we lekker gegeten bij een weg restaurant (lunch geskipt vanwege ontbijt), en die maakte er echt een feest van door allemaal groente in bloemen vormen bij je eten te presenteren, nou dan ben je bij mij op het juiste adres, ha ha. èn ja ja een gratis , hèèrlijk dessert. die was echt zo lekker.
op de terug weg naar huis, zagen we vuurvliegjes, dat is grappig, echt kleine vliegjes met een lampje in hun................
en nee het was niet de alcohol, zal het alvast maar zeggen.
na 3 nachten de eerste bus naar surat-thani genomen, deze rit duurde bijna 4 uur, was redelijk te doen, toen daar overstappen in een andere bus, nou dat viel tegen, moest ook met aircon zijn maar die werkte niet, en de ramen konden niet open, dus dat was echt afzien, we zijn als eieren zo groen gekookt, gelukkig duurde dit maar 1 uurtje. toen met de carferry naar KOH SAMUI, ja dat is ons volgende bestemming. op koh samui een sòngthauw (soort gezamelijke taxi) naar chaweng beach genomen. het mooiste èn drukste beach op het eiland. we hadden geboekt bij the loft samui. een kamer met aircon incl.ontbijt 900bath. we zitten iets van de straat af, en een klein stukje lopen van het strand.
hier zijn genoeg barretjes, restaurants,shops e.d.............
hier gaan we ons de komende dagen
vermaken. dus tot later........
hierna gaan we naar het beruchte full moon party eiland koh phangan.

• 19 Februari 2012 - 11:14

Lisette:

wat maken jullie toch een hoop mee super hoor geniet er nog maar van voor dat je het weet ben je al weer thuis

• 19 Februari 2012 - 11:58

Wil:

Hoi, als ik jullie verhalen lees krijg ik steeds meer zin om het vliegtuig te pakken!! Nog maar ff wachten. Hoop dat de laatste dagen net zo mooi en spannend zijn en geniet er van want jullie zijn zo weer terug. De vorst en de sneeuw zijn gelukkig weer weg hier en de temperaturen liggen weer ver boven nul, gaat de goeie kant op richting voorjaar. Heel veel plezier verder en tot later.
    groetjes Wil

• 19 Februari 2012 - 13:16

Sandra En De Rest:

Hey luitjes, marijkie van harte nog met je verjaardag. We hebben maar hier een borrel op je genomen en heb maar wat contact met Miek en Rene gezocht. Had ik toch nog een beetje het Rohof gevoel hahahaha. Hier is eindelijk de winter aan het afnemen en deze dame is oh zo gelukkig. Als het zonnetje er is dan neem ik alle zonnestralen in me op. Geniet nog maar even lekker want het gaat al weer snel genoeg.

xxxx

• 19 Februari 2012 - 21:19

M & I:

Nog van harte gefeliciteeerd met je verjaardag Marijke!!!

Lfs M & I

• 20 Februari 2012 - 09:44

Pap En Mam:

Ziet er weer goed uit Dennis en Marijke. Even geen bus waarin je groen wordt ... maar een scooter. Da's beter.
    Wel voorzichtig doen anders horen jullie straks ook bij die mensen met been/voet problemen !
    Verder wensen we jullie LONG LAZY DAY'S .
    VEEL PLEZIER

• 21 Februari 2012 - 18:04

Kitty:

marijke nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    erg prettig dt je het daar lekker mag vieren.
    toch altijd een beetje speciaal.
    maartje is dit jaar, als we in frankrijk zijn daar jarig.
    wel leuk.
    we hebben zondag weer een keer mee gedaan met de zwaagse carnavaloptocht en we zijn eerste geworden.
    erg mooi en leuke dag geweest.
    mocht je willen kijken op de laptop, we waren de bootjes (no 40).
    okee geniet nog even de laatste paar weekjes. en het is nog steeds heelijk om te lezen dat jullie zo genieten.