koh lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu koh lanta - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

koh lanta

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

07 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

We zitten nu op de boot naar koh phi phi, maar eerst waren we nog 5 dagen op koh lanta.
we hadden een goedkoop ticket, mini bus, speedboot en taxi op koh lanta naar het guest houese voor 300 bath p.p.
we dachten, goedkoop, dat komt nooit goed en moeten vast ergens bij betalen maar nee.
Na een ritje met een minibus en speedboot helemaal voor ons eigen alleen (als enige toerist, gaan we wel goed?)
onderweg zien we veel verlaten stranden met heel veel aangespeoelde bomen en boomstronken, we denken nog van de tsunami,
en natuurlijk ook van dezer dagen stormen e.d maar de stronken zijn al heel erg verouderd (mooi).
ook hier was het van de boot af komen effe eng, een hele steile trap omhoog.
zijn we aangekomen op koh lanta. ook dit eiland hadden we al een keer bezocht.
Mijn god, ook hier is er veel veranderd, weinig meer herkend en van ons oude guesthouse is ook niets meer van overgebleven.
Tien jaar geleden was er niets van de weg verhard en nu liggen er overal beton platen.
Via internet hadden we een leuk onderkomen gevonden vlak aan het strand, het is een soort van hotelletje wat heel goed
onderhouden wordt en wordt gerund door een ouder stel, zulke aardige mensen, als je iets wilde drinken kon je het gewoon
pakken en b.v. de volgende dag afrekenen, hier was helemaal geen controle op en ging op goed vertrouwen, dan weet je dat je
goed zit.
Best house Koh Lanta 800 bath, is de naam van dit guest house.
De eerste avond kwam de eigenaar even bij ons zitten voor een praatje en begon hij te vertellen over de tsunami van 2004.
Ook hier had de tsunami toegelagen en veel van zijn gasten hadden diverse breuken opgelopen door de opkomende zee.
Het is hier ook weer wat drukker en meer ontwikkeld, veel dure resorts aan het strand en van het backpackers gedeelte is nog
maar weinig van over en wat met zich meebrengt dat de prijzen weer wat omhoog zijn gegaan.
Evengoed naar europese waarden nog goedkoop.
Overdag scooteren we het eiland over en s`avonds lekker aan het strand verse vis eten,dat is hier wel duuder hoor ma ja.
elke keer weer een feest!
Onderweg veel apen op de weg en Marijke doodsbenauwd omdat er natuurlijk wel wat foto`s moesten worden gemaakt.
Mooie vieuwpoints gezien en dichtbij caves en watervallen geweest, hier zijn we niet in geweest omdat ze overal geld voor
willen en behoorlijke bedragen ook, en Nederlanders zoals we zijn doen we dat maar niet want caves en watervallen hebben we
toch al genoeg gezien. wat wel lachen was is dat je ook een scooter met een karretje ernaast (die de locals als taxi gebruiken)
ook kon huren, zo zag je veel gezinnen met deze rond rijden, wij wilde ook wel maar het is best lastig rijden en voor die prijs
per dag konden wij er een scooter voor 3 dagen huren dus...............
ook zagen we echt mega hi teck mega moderne boot, ik denk wel zo`n 80 meter lang,helemaal wit, ja het leek wel kunststof
echt niet normaal we dachten meteen maffia!! ha ha.
het schijnt dat leonardio di caprio hier ook een huis heeft, stond wel op de kaart, nooit gevonden!!
hij heeft natuurlijk de film de beach hier opgenomen dus meteen een optrekje gekocht, maar waarom nou koh lanta???
dat we later bij de peir aan kwamen waar wij ook aan zijn gekomen kwam er net een ambulance aan, en een speedboot met daarin een toerist
met mega veel pijn, met veel moeite hebben ze hem op zo`n plank gekrgen en toen nog naar boven. ja dan ben je ver van huis.
ook zijn we naar een reggae concert geweest, global warming, dus voor een goed doel. entree kosten 350 bath maar tis voor een goed
doel. we hebben veel Bob Marley`s gezien met een paar dread locks en zelfs tot bijna de grond. en wat sommige wel niet mee
nemen op vakantie zeg, een meisje in dirty dancing(time of my live) jurk, zilvere schoenen, en de raarste combies, maar ja met dit soort
party`s mag alles toch? het was erg gezellig en zeker de moeite waard.
Na vier nachten hier te zijn geweest willen we weer verder met de gedachte dat we er misschien wel spijt van krijgen om hier
weg te gaan.
We gaan naar party eiland Koh Phi Phi wat tijdens de tsunami helemaal overspoelt is geweest met ruim 2000 doden tot gevolg!
Dit eiland is helemaal opnieuw volgebouwd en hebben er al aardig wat horrorverhalen over gelezen zoals; overpriced, not
friendly, loud and smelly, maar goed, we willen het met eigen ogen zien wat ze met ons vroegere paradijsje hebben gedaan.

• 07 Februari 2012 - 10:31

Wil:

Jeetje, wat maken jullie veel mee zeg! Als ik dat allemaal lees krijg ik gewoon de kriebels om mijn koffer te pakken en te vertrekken, maar ja....
    Het is overigens wel heel indrukwekkend om jaren later de gevolgen van de tsunami nog te zien, heb dat zelf in Indonesie ook gehad en was toen de hele dag van slag.
    In ieder geval, bij de Gamma loopt alles op rolletjes( maar Dennis wordt wel gemist hoor!) en bij jullie ook zo te zien. Heeeel veel plezier verder en tot het volgende verslag, kijk er naar uit.
    groetjes Wil

• 07 Februari 2012 - 17:30

Kitty:

ik kijk er van op dat de tsunami zo lang sporen achter laat.
    maar hier gaat het allemaal prima.
    emma is ziek dus heb ik toch weer de leiding op de afd.
    een week voor valentijn is best wel even heftig maar logische blijven nadenken dan komt dat ook wel weer goed.
    het was vanmorgen -13 dus ik was met de auto te werk. voor mijn uniek. maar wel prettig.
    heerlijk om te lezen en ga lekker verder met genieten. groetjes

• 07 Februari 2012 - 18:45

Pap En Mam:

hebben jullie FRUM meegenomen ???
    Nee, we weten wel beter . vandaag viel hier internet en telefoon uit . Maar
    gelukkig hebben we Sandra nog...die zei: even resetten. En ja hoor ..... alles
    doet het weer. De poes is leuk om te zien maar die apen ... jakkie !!!!
    Veel plezier op Koh Phi Phi en als het niet leuk is / gewoon verder hoppen.
    lieve groetjes van ons

• 07 Februari 2012 - 23:13

Judith:

He vakantiegangers!

Op naar phi phi.. Pff wat heb ik daar mijn lever veel schade aangedaan haha!

En grappig, van leonardo di caprio had ik toen ook gehoort!

Hier is het koud... Heeeeel koud. Ik sta elke dag op de boerevaart en achter de vest voor een rondje op de schaats, heerlijk! Elfstedentocht komt elke dag dichterbij, super.

Geniet lekker van de warmte, hoop dat phi phi mooi is! Long beach is heerlijk.... x ook van frum, lekker op mn schoot (lekker warm)

• 08 Februari 2012 - 19:31

Sandra En De Rest:

Jeetje wat leuk dat jullie pe en mij samen gezien hebben. ja we vonden de caravan maar niets dus hebben we een wit bootje gekocht. We waren op zoek naar jullie maar konden jullie niet vinden en dus zijn we maar terug gevaren. Gelukkig vermaken jullie je ook nog. We begonnen ons al zorgen te maken hahahahaha. Nou wij genieten nog steeds van -12 graden. Echt ik heb de tijd van mijn leven. Hier is heel nederland in rep en roer want zou de elfstedentocht doorgaan? Het is echt een hype. Mensen hebben gewoon al hotels geboekt rond de tocht want misschien kan de tocht komen. En ik de tulpen en de krokussen maar de grond uitkijken. Wat ben ik blij als we jullie temperaturen krijgen. Moeder natuur is me wel wat tegoed hoor van de zomer. Nou om mezelf nog een beetje blij te maken ben ik lekker aan het knutselen in huis en ik ben helemaal in mijn sas ermee. Britt had een weekje ziekteverzuim maar is weer lekker naar school en Pe heeft een week zonder verwarming in de kraan gezeten omdat hij kapot was en er geen reperateur kwam. Zit je dan met -18 graden. Maar hij zit er nu weer warmpjes bij. Nou wij vriezen nog wel even door hier en genieten jullie van het lekkere weer en denk af en toe aan mij hoe ik hier in mijn geitenwollenonderbroek en sokken rondloop. Sorry Dennis vanaf nu heb je het altijd op je netvlies.

Dikke kus van ons

• 09 Februari 2012 - 11:50

Ilse:

Wat een heerlijke avonturen...............:-)
    Hier in het brabantse alles prima, ondanks de extreme kou; van het weekend was het wel -18 snachts en -15 om 9.00 smorgens op weg naar de sporschool ha ha
    Zal blij zijn als het voorjaar gaat beginnen........mmmm.............Jullie boffen wel hoor; helemaal geen kou meegemaakt dit seizoen!
    Heeeeel veeeeeeel plezier daar!!!!!

• 09 Februari 2012 - 21:14

Kim Koopmans:

geniet maar lekker van jullie vakantie voor je het weet is het weer om groetjes kim p.s. en dennis als je terug komt kun je vast wat slaap inhalen boven op je stelling ha ha gr kim