hop hop hop - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu hop hop hop - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

hop hop hop

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

30 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

zo, nou dat verse visje was een succes hoor, dus de dag erna meteen wat gambas gereserveerd, en ook die om je vingers bij op te eten. en net toen dennis had betaald, en het trapje afliep, zagen we echt een best wel grote schorpioen, best gevaarlijk toch die beesten?
deze was zo`n 10cm lang. dennis heeft er een foto van gemaakt maar het was te donker en hij liep(gelukkig) best snel weg. de volgende ochtend moesten we een best lang tripje maken over rotsen (omdat het eb was) om bij de longtail boot te komen, die ons naar de speedboot bracht. en nee dat viel niet mee, best glad en dan met die zware tas op je rug!!! na even wachten kwamen er twee speedboten, nu nog wie op welke, nou dat begrepen ze zelf niet echt goed denk ik want het heeft wel een half uur geduurd. ook een leuke overstap, bijna een meter hoogte verschil met longtail en speedboot, maar alles is goed gekomen.de boot zat mega vol, echt niet verantwoord. vele konden niet eens zitten. dennis zat buiten, ik zat binnen op trapje. maar het duurde gelukkig mar een klein uurtje en toen waren we op koh kradan.
meteen naar, paradise lost waar we voor 4 nachten gereserveerd hadden.
nou dat viel effe tegen, de boeking stond niet in hun agenda dus hadden ze niet de kamer die we wilde maar een met badkamer die je moet delen.
nou ja tis niet anders. na veel wikken en wege, dilemma `s uiteindelijk een mooie bungalow gekregen met eigen badkamer omdat de mensen die er nu inzitten het eigenlijk te duur vonden met korting gekregen omdat de boeking eigenlijk door hun fout was gegaan van 1200 voor 900. nou het is echt een toppertje, groot bed met klamboe, grote badkamer, veel bergruimte. ja we waren erg in ons hum. je hebt hier drie stranden,èèn voor de snorkel,èèn voor lekker te zwemmen, en èèn mooie (totdat je achter je keek en al het aangespoelde plastic zag, best een groot probleem van al onze oceanen!) maar hier was geen schaduw dus geen optie, maar wel mooi. we gingen s`morgens door de jungle, een heel smal pad, over boomstammen, overhangende bomen en struiken echt de jungle, naar het strand waar je goed kon snorkelen. en dat was ook zeker zo, we hebben div. soorten zeeslangen(murenen),lionfish, en heel veel andere vissen en koraal gezien. als je op tijd kwam had je nog het rijk alleen maar dat duurde niet lang, want dit is een dagtrip eiland dus rond 10 uur komen de eerste boten alweer aan. wel lachen, een boot met wel 30 thaien, die worden in de zee geloosd allemaal met zwemvesten aan,gaan met de stroming mee, en moeten dan met man en macht weer terug naar de boot komen, terwijl ze niet kunnen zwemmen. is best lachwekkend om dat van de kant te bekijken.
paradise lost heeft een Amerikaanse eigenaar,zo een dikke die met een looprek loopt, die dan ook echt de baas speelt, hij zit de hele dag voor de tv (op 1 meter afstand) drinkt een lekker ginnetje erbij, en wij maar denken dat hij water drinkt vanwege de fles water naast hen, maar die blijt even vol en als hij iets nodig heeft roept hij naar zijn personeel om het voor hem te pakken, hij heeft wel 7 honden hier lopen en wat puppy`s. dus een gezellig boel hier. het menu is beperkt, wel duur, je kunt ook t-bone van 1 kilo bestellen maar daar betaal je dan 45 euro voor. dennis heeft wel de pork chop geprobeerd en die was erg lekker. gisteravond waren er vrienden van hun hier. een grote groep, waarvan een gitaar speelde, dus de hele avond werden er div. liedjes gespeeld en gezongen, best gezellig.
vannacht heeft het best wel wat geregend, en we zaten te twijfelen om vandaag al naar trang te gaan, maar gelukkig klaarde het snel op en hebben we nog van deze laatste dag genoten.
Op Koh Kradan is verder niet veel te beleven geen winkeltje of barretjes dus 3 dagen is genoeg.
morgen met de boot en minibus naar trang, dit is aan het vaste land, hier blijven we 2 of 3 nachten. effe weer een beetje stad en eens iets anders. tot later!

• 30 Januari 2012 - 13:49

Sandra En De Rest:

Nou jullie vervelen jullie nog niet zeg. Op dit moment is het erg aanlokkelijk om ook met heet weer door de rimboe te trekken. We hebben hier sneeuw (tenminste er ligt een laagje) en het is vreselijk #%!^@#^koud. Britt ligt in de ziekenboeg met keel-ooren hoofdpijn en is misselijk en diaree. Dus daar word mijn humeur ook niet vrolijk van hahahahahaha. Jara kwam ook al net uit school dat ze zich niet helemaal top voelde dus ik voel de bui al aankomen. Voor de rest gaat het hier in Nederland zijn gangetje.

Dikke kus San.

• 30 Januari 2012 - 17:36

Annie En Klaas:

Hallo Marijke en dennis, Wat lees ik nu !! Bang voor een scorpioen???
    Ik ben al 45 jaar getrouwd met een scorpioen van 1,75 mtr lang , maar niets geen last hoor.
    Je moet laten zien dat je niet bang bent !!!!!!
    Maar misschien is dat exemplaar daar bij jullie wel véél gevaarlijker.
    Nog heel veel plezier en veel warmte, want daar houden jullie van.

• 30 Januari 2012 - 20:31

Ilse:

Heeeij Den en Marijke,
    Wow, wat een avonturen allemaal; ik lig steeds helemaal in een deuk; lachen hoor van die thaien zonder zwemdiploma...........ha ha.
    Wat boffen zeg van die bungalow, superluxe...:-)
    GENIET!! Hier sneeuwt het en wordt het stees kouder; zelfs in brabant overdag nu al -/- 3..:-(
    Lfs

• 31 Januari 2012 - 18:56

Wil:

Hoi Dennis en Marijke,
    geniet van die warmte, ze beginnen hier al het ijsdraaiboek uit de kast te halen, dus de schaatsen onder! Brrr, niets voor mij geef mij maar zon, zee en strand. Wat een avontuurlijk boottripje joh, lachen. Dennis, Noellle is goed aangekomen in Nieuw Zeeland en heeft het erg naar haar zin. Nou, geniet ze en tot later...
    Groetjes Wil