easy going - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu easy going - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

easy going

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

26 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Zo, we hebben Koh Lipe achter ons gelaten en zijn aangekomen op het eiland Koh Bulon Leh en dat ging nog
niet zo vlekkeloos kan ik je wel zeggen!
Met een longtailboot naar een groot drijvend vlot met een opstap wat een meter hoger was!
hier overstappen in een speedboot welke 2 keer stil kwam te liggen op open zee omdat èèn van
de motoren zei "doe het zelf maar"
Toen weer overstappen van de speedboot op een andere longtail wat nog aardig aan het schommelen was die ons vervolgens
afzette op het strand.
Een beetje apart hier, de speedboot kan echt wel tot aan het strand komen maar doet dat niet,
je moet 100 meter voor het strand overstappen op een longtail boot van èèn van de locals van het eiland
die dan vervolgens daar weer geld voor vragen, een beetje maffiapraktijken dus, maar ach het is maar een euro.
Vantevoren hadden we gelukkig gebeld met èèn van de resorts van het eiland voor een slaapplek.
Aangekomen hebben we geboekt voor èèn nacht en hebben toen rond gekeken voor een betere deal, maar die was
er niet omdat alles vol was, weer terug om nachten bij te boeken was onze kamer de volgende
dag alweer gereserveerd!
Een probleem dus, wat moeten we nu, alles was vol, het eiland kent maar een handjevol resorts/guesthouses
dus dat was flink balen.
Flink rondgebeld bij andere eilanden in de buurt, maar ook alles bezet.
Uiteindelijk aan de andere kant van het eiland toch nog wat kunnen vinden wat eigenlijk helemaal
zo gek nog niet was, een geluk bij een ongeluk dus, alleen moeten we nu wel eerst over een grote heuvel heen om
aan het strand te komen. hier zijn we al div. soorten monitor lizzards en eekhoorntjes tegen gekomen. en ook hele kleine van die
jurrassic park typjes, ze zijn wel heel snel.
De hutjes bij ons worden voorzien van electra d.m.v. een generator die alleen maar aangaat van 6 uur s`avonds tot12 uur s`nachts.
Het strand is supermooi met ook hier weer kraakhelder water om te snorkelen. met een handjevol andere back/flashpackers,
dus plek genoeg.
Onze eerste nacht sliepen we bij het Marina resort helaas maar voor èèn nacht voor 1000 bath.(jammer want heerlijk geslapen,
goede bedden) wel mooi uitzicht op de tuin een mooie bamboe hut met terras voor.
Nu zitten we in Panka bay resort voor 600 bath, dus een stuk goedkoper met uitzicht op zee en het enige geluid komt is van
de dieren om je heen.
Ook hoor je hier Een soort van sprinkhanen met een heel schel geluid en moet je oppassen voor vallende kokosnoten.
Er is niet zo heel veel te doen hier op het eiland, er is een rubberplantage, een vieuwpoint en wat paadjes door de jungle
waar je een beetje kunt gaan exploren.
Doordat het vlakbij Maleisie ligt is dit ook een typisch moslimeiland waar ook ali hier door de luidspreker luid en duidelijk
te horen is!
S`morgens lekker wakker worden door het geluid van de zee en alle dierengeluiden, kwartiertje lopen, dagje strand en weer terug.
Dit zullen we een dag of vijf gaan volhouden hier.
S`morgens ontbijten we bij een restaurantje met de lekkerste yochurt met vers fruit en muesli en staat er s`avonds vaak een
vers visje op het menu.
Soms proberen we een typisch Thais gerecht wat vaak behoorlijk spicy is, dus veel spoelen!
Op een ander eiland hebben we al wel wat geboekt om zometeen niet weer voor verrassingen te staan.

p.s. ik heb een linkje geplaatst met nog wat foto`s, niet teveel want het internet is hier super langzaam.

• 26 Januari 2012 - 09:24

PAP EN MAM:

ALLES ZIET ER WEER "SUPERLEKKER" UIT
    BIJ JULLIE !!!!!

• 26 Januari 2012 - 09:28

Wil:

Oh, wat ziet dat er toch mooi uit allemaal. Een paar ongemakken onderweg wegen niet op tegen de rust op de eilanden, geweldig! En dan het weer, heerlijk! Hier gaat het vanaf het weekend vriezen, brrr. Nog heel veel plezier en geniet ervan, het is om voor je het weet.
    Groetjes Wil

• 26 Januari 2012 - 09:30

Sandra:

zo zie je maar weer dat je ook moet voorruit denken,maar gelukkig hebben jullie weer mooie slaapplek en lekker goedkoop!!nou wel uitkijken voor de kokesnoten he.kun je ze niet rapen dan en open maken en lekker oppeuzelen of kan dat niet?nou geniet nog lekker en wij genieten van jullie verhalen.
    dikke kus sandra en knuf van twan xxx

• 26 Januari 2012 - 15:37

Natasja:

wat ziet het er weer mooi uit op de fotos.....zo leuk ,veel plezier !!!

• 26 Januari 2012 - 21:13

Lisette Reijn:

wat een mooi verslag ik geniet er ook heel erg van .
    dennis en marijke ik wil ook even zegen dat frank en ik weer opa en oma zijn geworden van een mooie kleindochter ze is 22 januari gebooren alles weer gezond super he .
    gr lisette

• 27 Januari 2012 - 22:02

Wil:

Hey Dennis, moest ik toch vanavond mijn pizza helemaal alleen opeten!!
    Haha, ik geniet van jullie verhalen.
    Groetjes Wil

• 28 Januari 2012 - 16:06

Kitty:

heerlijk al die mooie foto's. dat mooi weer en dat lekkere eten.
    hier komt er een horror winter aan zeggen ze. we zullen het zien.
    heerlijk om dat om half 7 weer op je fiets te stappen met min 10. we wachten het af.
    wij hebben onze vakantie naar frankrijk geboekt.
    van de zomer zijn we eerst 25 jaar getrouwd en dan nog lekker een weekje met de meiden naar frankrijk.
    manon had op de vakantiebeurs gestaan en die kwam met dit plekje aan. lekker vooruitzicht.
    we gaan nu eten en we wachten weer op jullie volgende verslag. veel plezier

• 28 Januari 2012 - 18:17

Ilse:

Wow, wat een waanzinnig mooie vakantie weer. Ik zou zo ook naar Thailand willen.............:-)
    Vind het echt heel leuk om zo op afstand mee te maken.
    Marcel gaat binnenkort ook even reageren ha ha, ik vertel hem jullie avonturen.
    Blijf genieten!!

• 29 Januari 2012 - 13:53

Marcel:

Ja. dit klinkt inderdaad allemaal erg goed en als ik de foto's zie word ik spontaan erg jaloers.
    Zeker als ik daarna hoor dat het de komende dagen in NL zwaar gaat vriezen.

Ik moet Ilse eens overhalen ook een grote rugzak te gaan kopen :-).

Geniet ervan!!
    Groetjes, Marcel

• 30 Januari 2012 - 08:13

Annemieke:

Leuk hoor, die hutjes aan zee....net als in de film!!!
    Hier vanmorgen alles wit, het wordt koud, vriest nu en dit blijft voorlopig zo. Eind van de week overdag min 6...... Ze lopen alweer warm voor de elfstedentocht hahahah. Eerst zien en dan geloven, tenslotte hadden ze het ook over een mooie zomer!
    Genieten jullie maar lekker van het zonnetje en dennis ik denk dat je schaatsen hier gebruikt zullen worden van het weekend!!!! groetjes XX

• 30 Januari 2012 - 08:20

Noëlle:

Wat een super verhalen Dennis, volgens mij geniet jij volop!
    Nog heel veel plezier en zelfs vanuit het verre New-Zealand blijf ik je volgen!
    xx