We are moving on. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu We are moving on. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

We are moving on.

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

22 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Zo, hier zijn we weer, even nog een verslagje tikken bij de buren met wifi.
We zitten hier nu al bijna 5 dagen en het is goed vertoeven hier, s`avonds regelmatig regen en onweer maar overdag bloedje heet met veel zon, het is moeilijk bij te smeren en zitten soms tegen het verbranden aan.
Het eiland waar we nu zitten heeft 3 stranden die allemaal te voet te bereiken zijn, sunset beach, sunrise beach en pattaya beach waar wij zitten.
Het water is kristal helder en soms iets te warm, dus moeten we veel het water in om proberen af te koelen.
Het zand is zo fijn hier, dat hebben we nog niet veel gezien, het lijkt wel poedersuiker!
Om de stranden te verbinden loopt er breed pad genaamd walking street door het eiland vol met barretjes, shops en restaurantjes.
We hebben ook al een snorkel tripje gedaan, een hele dag rondjes varen en lekker snorkelen.
S`middag lekker lunchen op een verlaten strandje.
We waren met zijn zessen dus een klein groepje, 2 zweden een amerikaan en een thai en wij dan.
Om de dag eten we s`avonds op het strand lekkere verse vis en scampi's.
Het is nu weekend en Chinese new year inclusief vuurwerk dus het eiland zit vol met locals voor een weekendje weg, dat heeft wel wat in plaats van allemaal hippies om je heen.
Iedereen is aan het feesten hier, dus het zal wel weer een latertje worden, maar ach, daar is het vakantie voor.
De toeristen hier zijn voornamelijk tout a leurs (Fransen) pasta di mama`s (Italianen) en knacke broden (Scandinaviers) en af en toe wat Nederlanders.
Sommigen toeristen zitten hier volgens ons al zo lang, die zijn echt pikzwart, niet om aan te zien.
Ook veel back packers met kleine kinderen deze keer, het schijnt een trend te zijn zeker!
Vandaag hebben we een ticket gekocht voor een wat rustiger eiland een uurtje varen hier vandaan, daar gaan we morgen heen, ook deze keer weer per speedboot want we zitten hier toch te ver van het vast land af.
Het hangt er van af hoe de sfeer daar is hoe lang we daar blijven, maar dat zal een dag of vier worden denken wij.
We zitten al lekker in de back packers vibe hier, alles easy going!
Ook de bediening doet hier trouwens aan easy going!! ha ha.

• 22 Januari 2012 - 12:20

Judith:

Aaagh.. wat een jaloersmakend verslag weer! haha, heerlijk.

Ik ben nog aan het bijkomen van het bobs saloon uitje, helaas 2e geworden (evengoed hele prestatie) Streekhof ging er weer met de buit vandoor.....

Geniet heerlijk op die mooie eilanden!

• 22 Januari 2012 - 15:39

Annie En Klaas.:

Ja ja, jullie genieten met volle teugen.
    Als wij jullie verslagen lezen is het alle dagen genieten van het mooie weer, het warme water en het lekkere vis eten.
    Wat zal het weer wennen zijn als jullie hier terug in Holland komen, maar voorlopig hoeven jullie daar nog niet aan te denken.
    Geniet er maar van; het is jullie gegund hoor. Groetjes.

• 24 Januari 2012 - 18:07

Els Spaan:

Hoi luitjes ja ja genieten he en ook van elkaar dacht ik wel,leuk om al lles een beetje te volgen hoor.Geniet en ik kijk al uit naar het volgende verslag.doei

• 24 Januari 2012 - 19:11

Grote Zus Van Judith:

Hoi Marijke! Wat een heerlijke verslagen, leuk om te lezen hoe leuk jullie het hebben en wat ben ik JALOERS !!! ;-) Geniet er lekker van! Groetjes Debby