We have made it to Koh Lipe! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu We have made it to Koh Lipe! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

We have made it to Koh Lipe!

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

19 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

zo, weer even een berichtje van ons.
vanuit Kanchanaburi afgelopen maandag weer teruggekomen in Bangkok waar alles goed verlopen is. oh ja in Kanchanaburi hebben ze ook een monkey school echt belachelijk, hier leren div. aapjes van allerlei kunstjes om te doen en daar betaal je dan voor echt sneu. ook hebben we baby tijgers gezien die mocht je aaien als je ervoor betaalde!! is toch ziek.
hier een hotel (new siam guesthouse 2) uitgezocht met een luxe kamer en zwembad! Dit alles voor 790 bath.
Het hotel ligt aan de rivier en vlakbij de riviertaxi waarvan je alles goed kan bereiken.
Wat ons opvalt hier in vergelijking met de vorige keren is dat je bijna niemand hier ziet roken, en de straten zijn netjes.
Alles is rookvrij, ook is er meer beveiliging en overal zijn camera`s geplaatst.
Het Thaise eten bevalt ons nog steeds goed, elke dag rijst of noodles is voor ons geen straf en bij de locals eet je nog goedkoop ook, het favoriete biertje van Dennis hebben we hier ook weer ontdekt nl. beer Lao wat altijd een exportverbod had
vanuit Laos, dus back in Bangkok weten we waar we moeten zijn! we hebben lekker bij het zwembad gerelaxt.
vanwege de nieuwsberichten over de geplande aanslagen waren er meer politie e.d op straat. wij hebben kaosan road ontweken(je weet maar nooit). de volgende ochtend met taxi(300baht+70baht tol autoweg) naar het vliegveld en de beloofde vlucht naar hat yai genomen. en tot ons verbazing zagen we op het vliegveld dat ook hier een tune hotel is geopend, en ook gevonden 600baht), wat geweldig zeg. we weten gewoon dat dat zeker goed is. goeie kamer, douche èn bed. 's middags nog naar een van de grootste budha`s van thailand geweest.
hier stond om de paar meter een box voor donaties, beetje overdreven. ook was er een gedeelte waar allemaal overleden mensen(in urn) in een hele wand met mooie gouden lijsten eromheen, dat hadden we nog niet eerder gezien.
was wel even schrikken want tussen al die kleine en grote budha`s zat ineen ook een echte, nou dat was wel effe schrikken zeg, hij zat doodstil! het was ook nog zo`n grote echte bolle!
op de terugweg een leuke ierse pub gevonden waren we lekker tap bier hebben genomen, mazzel, want het was net happy hour 1 liter tapbier voor 120 bath. er zijn hier,helemaal in het zuiden, trouwens weinig toeristen.
effe eten, dit deden we dit keer bij een chinees, we hadden div. dingen besteld we dachten dat ze het samen zouden voegen maar uiteindelijk hadden we 8 verschillende schaaltjes voor ons op tafel. ach we hebben gewoon van alles geproefd, sommigen nog lekkerder dan de ander. ze konden er wel om lachen dat taugé door ons hetzelfde word gezegd als bij hun. hierna onze weg terug naar het tune hotel(wat nog niet mee viel) en onderweg toen dennis nog wat wilde weggooien, kwam er een rat te voorschijn en ook zeker geen kleine, ik denk zo`n 20cm lang(zonder staart)
Ook liep er opeens gewoon een olifant over de stoep, zomaar vanuit het niets, we hadden wel wat genuttigd maar het bleek toch een echte!
we hebben bij een touroperator een combo geboekt, minibus en speedboot voor 600 baht p.p. ja ja eindelijk gaat het gebeuren we gaan naar koh lipe.
in de ochtend kwam de mini bus om 9 uur ophalen, om 11.30 met de boot, een grote speedboot.om 2 uur op het eiland, EINDELIJK, en wat is het mooi, en geweldig mooi weer. net voor het strand moesten we over op kleine longtail boot, dat viel nog niet mee.
Hier op het eiland is het een stuk duurder dan op het vaste land en geen geldautomaat, dus een grote zak met geld mee.
op het eiland zijn we meteen bij varins beach resort beland en de kamer geaccepteerd 800 baht incl.ontbijd, we waren moe van de reis en het is hier echt super heet, dus niet echt lekker om met je backpack rond te zeulen om te zoeken.
eerst wat gegeten en toen, heerlijk wezen zwemmen effe bijkomen en opfrissen. 's avonds nog her en der wat naar andere guesthouse gekeken en vonden toch nog iets beters bij de thai hut, deze hutjes staan onder groten bomen(nu open en bloot, dus erg warm binnen en het bed is voor dennis te kort ) nu een los klein huisje voor dezelfde prijs ook 800baht maar niet met ontbijt, maar wel een goed bed voor ons. nu even een paar dagen bijkomen en snorkelen en div. eilandjes bezoeken.

• 19 Januari 2012 - 06:14

Wil:

Wow, klinkt allemaal weer goed!

• 19 Januari 2012 - 08:47

Marjolein:

Wauw een olifant opeens voor je neus, dat is schrikken zeg! Net als de echte budha, haha grappig. Leuk lekker lang verhaal! Veel plezier verders.

• 19 Januari 2012 - 09:02

Pap En Mam:

Thai Hut resort ziet er super uit !!! en als jullie de deur dicht houden.....
    kunnen er geen beesten binnen komen

wat een prachtig eiland !!

geweldig om daar te gaan snorkelen !

veel plezier !!!

• 19 Januari 2012 - 09:43

Ilse:

Wat heerlijk weer om te lezen allemaal. Ben blij dat jullie het naar je zin hebben en dat het zo prachtig mooi en lekker weer is!
    Geniet.........:-)

• 19 Januari 2012 - 15:28

Sandra En De Rest:

Jullie moeten toch stoppen met drinken hoor. Eerst al een ECHTE LEVENDE boedha zien en dan nog een olifant over straat zien lopen. Gaat niet goed met jullie.
    De verhalen zijn weer heerlijk. En wij maar zwoegen allemaal in dit koude kikkerlandje. Geniet maar lekker.
    xxxx

• 19 Januari 2012 - 15:56

Annie En Klaas:

Hoi luitjes, wat weer geweldig veel gedaan en gezien en niet te veel drinken hoor want dan ga je rare dingen zien, ratten zonder staart die heb ik nog nooit gezien, bij ons hebben ze hele lange staarten maar misschien zijn THAI'SE ratten anders, kijk maar uit. Maar nog veel plezier...

• 19 Januari 2012 - 18:05

Kitty:

heerlijk om te lezen dat het zo mooi is, en dat jullie zo genieten.

veel plezier

• 19 Januari 2012 - 23:25

Judith&Frummel:

Hee!

Goed te lezen dat jullie het zo lekker hebben. Ik zit nu lekker in de grote stoel met Frummel uitgeteld op mn schoot. Kan er gelukkig nog even van genieten!

Veel plezier in het zuiden, blijf jullie verhalen volgen. Xx

• 20 Januari 2012 - 23:02

Wil:

Nou Dennis, hoop dat je meer geniet dan ik. Zat vanavond helemaal alleen te eten, jij weg en Thomas vrij. Gezellig hoor! Maar goed, hoop dat jullie erg genieten, en een levende boeddha zie je ook niet elke dag. Ik blijf jullie volgen.....