Bangkok/Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Bangkok/Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Bangkok/Kanchanaburi

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

13 Januari 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Zo dit keer iets meer last van een jet lag zeg, vanacht rond 2.30 wakker, deniis ging effe computeren, toch weer in slaap
gevallen en werden toen pas rond 9 uur wakker.tja we moesten ook nog steeds die overgeslagen nacht inhalen.

Vandaag een beetje de tourist uitgehangen in Bangkok, naar wat Po geweest, een gouden liggende budha van 35 meter lang.
Met de klong (water) taxi door de kanalen naar het Victory monument en de golden mount vanwaar je over Bangkok kon uitkijken.
tussendoor lekker wat eten en drinken van de straat tussen de lokale bevolking, dan weet je in ieder geval dat het goed zit.
Trouwens, wat gaat de tijd hier snel, voor je het weet is de dag weer om.
Ook zijn naar Patpong geweest, de hoerenbuurt van Bangkok, hier zie je alleen maar touristen en kraampjes vol namaakspul, je
kijkt je ogen uit hier, vooral Dennis!
Op het terras van een hoerenkast een paar biertjes gedronken en mooi kijken hoe de Thaien mensen proberen over te halen om
èèn van de vele "shows" bij te wonen, ik zal het maar niet over details gaan hebben!
Hier kost biertje trouwens 4 keer zo duur als in de buurt van ons guesthouse.
Hier in Bangkok is duidelijk nog zichtbaar wat de overstroming van de afgelopen weken heeft gedaan, over liggen nog de
zandzakken om gebouwen en huizen te beschermen tegen het water.

S`morgens hebben we lekker een ontbijtbuffet wat bij de prijs is inbegrepen van het guesthouse en gratis wifi wat ik maar niet
aan de praat krijg op de laptop, maar met knippen en plakken lukt het ook wel.
We volgen hier ook het weer en naar blijkt is het de komende week erg slecht weer bij de eilanden in het zuiden waar we
gepland hadden naar toe te gaan, wat zullen we gaan doen?
Na veel wikken en wegen besloten om onze binnenlandse vlucht te cancelen en proberen ons geld terug te krijgen, wat niet is
gelukt trouwens, jammer van die 60 euro, maar life goes on!!
Een nieuwe vlucht geboekt voor volgende week want het weer lijkt dan beter te worden.

Vandaag weer een reisdag,eerst met de skytrain na het water(gelukkig kwamen we er gister achter dat er ook een roltrap was)
iedere dag gingen we met de trap die erg hoog en steil is. met zo`n zware tas niet echt handig, zo stom dat we het niet
eerder hadden gezien. maar het was net op tijd gelukkig. ach anders is het ook niet anders.
met de riviertaxie naar de andere kant van de rivier waar het het treinstation ligt.
Het is wel even zoeken, maar na wat vragen kom je er wel, een short cut genomen tussen een paar ziekenhuizen door, die
trouwens super goed bewaakt worden met allemaal soldaatjes van het type mineur van het spel stratego. erg lachwekkend.
Hier zijn we geen tourist tegengekomen, uiteindelijk door een soort van achterbuurt bij het treinstation uitgekomen
en bij een local fried rice en een padthai besteld (nassi en bami) en een biertje om de boel door te spoelen, kosten?
euro 2,75
Nu zitten we in de trein op weg naar Kanchanaburi waar de bridge on the river kwai is, hier zijn we "vroeger" al eens geweest
en weten nog goed hoe mooi en relaxed dat was, even de hectische stad uit (wat ons trouwens nooit verveeld) en een paar daagjes
relaxen.
Het reizen op jezelf gaat hier erg goed en is spotgoedkoop, en al je er niet uitkomt zijn de Thaien uiterst vriendelijk
en behulpzaam.
We proberen wel om zoveel mogelijk de touristen te ontwijken want die zijn er hier in overvloed, Duitsers, Engelsen, Zweden,
Jappen, Chinezen, eigenlijk de hele wereld! en nartuurlijk OOK NEDERLANDERS in de trein een stel met TWEE KNDEREN, een van
3 jaar en een van 1/2, dus dan moet je ook nog hun baggage meenemen en tillen!! RESPECT!

ook hier, vanuit de trein zie je overal veel zandzakken liggen tegen het hoge water.
volgens mij liggen die erover 10 jaar nog!!

In Kanchanaburi zullen we een paar dagen blijven, daarna terug naar Bangkok om onze vlucht te pakken naar Hadyai in het
zuiden waar we gaan island hoppen.

• 13 Januari 2012 - 10:58

Klaas En Annie :

Wat zien jullie weer erg veel, geniet er van, wij lezen het graag . GROETJES vanuit een zonnig Wervershoof

• 13 Januari 2012 - 12:01

Lisette:

wat genieten jullie weer heerlijk ga zo door gr lisette reijn

• 13 Januari 2012 - 12:02

Sandra En De Rest:

Jajajajajaja steek onze ogen maar weer uit. Hoewel ik het wel erg kinderachtig vind dat wij niet te lezen krijgen hoe het er in die hoerenbuurt aan toegaat. Moeten we alleen lezen dat Dennis zijn ogen uitkijkt. He hallo, Pe kan ook wel een verzetje gebruiken haahahahaha. Jullie vermaken je alweer prima lezen we. Maar goed jullie 32 graden, wij hebben 8 graden. Verschil moet er zijn. Ach ja, de nieuwtjes uit nederland. We zouden dit jaar RTL boulevard Westfriesland houden. Nou als eerste heb ik mijn haar weer kort. Dat lange haar sparen is niks voor mij hoor. Dus ik loop weer lekker fris en fruitig door Andijk te paraderen. Ik heb mij de gehele week suf gekocht op marktplaats. Ben heel goed geslaagd voor een heel leuk bed voor Britt en een bureau voor Jara. Peter zie je alweer krom lopen want die weet weer waar hij deze week voor te werk is. Er gingen geruchten dat er een Action op andijk zou komen..... als dat gebeurd word mijn pinpas ingenomen. hahahahahaha. ja en het is hier geen thailand, dus ik ga het niet redden voor 2,75 euro eten. Voor de rest zijn er nog niet heel veel nieuwtjes want ja, jullie hebben ook amper het land verlaten.
    Geniet lekker en ook een beetje voor mij. Dikke kus voor jullie beide en oja, mis Dennis wel hoor bij de Gamma. Ons boegbeeld!!!!!!! Britt haar kamertje word echt tof........

• 13 Januari 2012 - 15:12

Len :

heb het hele boekwerk aan pap voorgelezen ga nu een theetje drinken, droge strot. Have fun!!!!!xxx

• 13 Januari 2012 - 20:31

Wil:

Oh, wat een saaie vrijdagavond zo zonder onze Dennis! Maar gelukkig houdt Pe er ook van om de deur op tijd dicht te gooien, haha. Jammer van die € 60,00, zijn een hoop biertjes! Wel leuk dat je zomaar kunt beslissen om wat anders te gaan doen, da's toch wel een voordeel van trekken. Ik hoor wel dat jullie enorm genieten en door de verhalen geniet ik een beetje mee. Tot het volgende verslag, groetjes Wil

• 14 Januari 2012 - 13:40

Alida:

Weer mooi verhaal leuk om te lezen geniet lekker ...xxxim