chillen wat nou chillen! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu chillen wat nou chillen! - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

chillen wat nou chillen!

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

15 Januari 2012 | Thailand, Kanchanaburi

vanaf het treinstation liepen we richting de guesthouse straat.
waar er wel heel veel zitten. maar wat is het veranderd zeg, we kunnen het niet meer terug,zoveel guesthouses en bars enzo erbij,en hier nu ook van die bars waar je een thai poppetje oppikt!
wij zijn bij jolly frog beland met een mooie tuin, aan de rivier. echt een plaatje èn zòòò goedkoop. voor de kamer betalen we 290 bath(6,5 euro), en het eten zòn 80cent per persoontje. wat een verschil met bangkok zeg, en ja ineternet doet het weer wel zo makkelijk op deze manier. ma goed na een nacht slapen, komt toch weer het geklaag,ondanks mama`s lekkere lakens, wat een bed, deze was van beton met een dus matrasje erop. dus met pijn en moeite ons bed uit, gevraagd voor een ander bed maar hadden ze niet, dus verkassen. na enig zoeken zijn we bij tamarinde beland, netjes schoon èn goed bed, voor 350 bath (8 euro) maar dat hebben we er graag voorover hoor. meteen een fiets gehuurd, dit kost ook niet veel hoor 40 bath per dag (1 euro,voor brommer 200 bath(5euro) en op naar de bridge of the river kwai, jeath museum(over de oorlog),war museum, en naar het kerkhof waar alle slachtoffers liggen (nederland 28000).best indrukwekkend.
De Jappen hebben aardig huisgehouden daar!
dit hebben we de afgelopen 2 dagen bezocht. 's avonds gaan we elke keer lekker ergens eten en daarna wat drinken bij een bar vlakbij, er is live muziek en best vreemde gasten, zijn het nou meiden of stiekem toch kerels.
gister was jack sparrow er ook .de eerste nacht viel niet erg mee want we zitten met nogal wat Engelsen in het guesthouse en die zijn niet bepaald stil in de nacht(best asociaal)met brommers weg/aankomen,schreeuwen,schelden,veel kabaal. zit ons niet zo mee. vandaag (zondag) om 5 uur mijn bed uit(doe ik normaal ook nooit) om met de trein naar Nam Tok te gaan. ook was er een hele grote groep thaien die mee gingen, hun leken wel de toerist zoveel foto`s die maken. van de gekste dingen en veel van hun zelf!! Er was er ook èèn bij die Dennis spontaan op de foto zette zonder te vragen, dat moeten wij eens doen!. best lachwekkend om te zien. bij aankomst zijn we naar een waterval geweest en naar een grot, de weg naar de grot was erg mooi.echt een pad door de mooie natuur, vele vogels ook een hele mooie blauwe(geerie), en een kameleon, en vele soorten vlinders, jammer dat het voor een foto niet te doen is. toen weer terug met de trein en ja ook hier kennen ze vertraging,we gingen bijn 1 uur later dan gepland, jammer. toen we aankwamen was het al flink aan het regenen en nu nog steeds. lekker een warme douche genomen en schone kleren aan. zo effe eten en dan op tijd er weer in, want morgen gaan we om 7 uur (hoezo vakantie) met de trein terug naar bangkok waar we hoe dan ook naar toe moeten ondanks de berichten over aanslagen enzo, om het vliegtuig te pakken naar het zuiden.

P.S. foto`s volgen later.

• 15 Januari 2012 - 13:41

Mam:

Oei, wat zijn die lakens ver !!!!

Voortaan goed opletten Marijke en Dennis, want ze willen wel een goeie ondergrond ....

• 15 Januari 2012 - 17:52

Kitty:

wat heerlijk om te lezen dat jullie het weer zo lekker hebben.en ook grappig om te lezen dat er toch ook daar een hoop veranderd is.
    en nooit om 5 uur uit je bed???
    je geeft je zelf bij deen wel weer de mooiste werktijden natuurlijk.
    misschien moet je het vaker proberen.
    geintje.
    we gaan wachten op de foto's en zeg ik tegen jullie, ga lekker verder met genieten.

• 15 Januari 2012 - 18:32

Sonja :

o wat ben ik blij dat ik niet hoef alsik het zo lees..vakantie voor mij is vooral rust...rust en nog es rust...maarjullie vinden het heerlijk in die herrie en bedden van beton..je arme rug marijk...ga maar heeeeerlijk genieten nog deze maanden en ik hoop je snel weer te zien hoor marijk..jammer dat je er zaterdag niet bij bent in de bobs..zal aan je denken hoor..fijne vakantie en tot maart

• 21 Januari 2012 - 10:22

Geerie.:

Ik wil ook weer naar Thailand!! Er is zoveel moois te zien. Helaas heb ik geen blauwe vogel gezien...jammer dat het niet is gelukt om deze op de foto te zetten.
    Geniet van je reis. Groetjes Geerie.

• 21 Januari 2012 - 10:23

Geerie.:

En wij hadden ook een paar keer bedden van beton.. :-( Wat een weelde als je dan weer een beter bed hebt de volgende dag.