Eerste dagen Thailand. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Eerste dagen Thailand. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Thailand.

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

10 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

08/01/2012

Eindelijk is het zover, na lang aftellen zullen we morgen weer voet zetten op Thaise bodem.
Het zal aanvoelen als vanouds.
Vanmorgen de trein genomen naar schiphol en daar eerst effe een bakkie gedaan, het inchecken verliep gladjes mede omdat we
onze plaatsen al thuis hadden gereserveerd, dus best een goede plek zonder direkte buren.
Eerst even naar het casino om ons geluk te beproeven, maar het mocht niet baten, helaas.
Shoppen doen we hier niet want tax free is hier eigenlijk geen tax free, en zijn maar meteen doorgegaan naar cafe Amsterdam
voor de nodige versnaperingen!
Voor het eerst een body scan meegemaakt tijdens het boarden, echt de beveiliging is flink aangescherpt hier.
Dennis dacht dit vast te leggen op camera maar werd al snel door de security apart genomen en moest het hele handeltje
deleten.
Het was helaas een ouder type vliegtuig van de vloot van China Airlines dus geen eigen schermpjes, maar de lap top was mee en
hadden zo onze eigen filmpjes en muziek. (Hangover 2 en bad teacher)
Wel ernstige geluidshinder ondervonden van een paar .....kinderen/baby`s die uiteraard weer voor ons zaten!!
De service aan boord is zoals we die gewend zijn van China dus gebrek aan drankjes en eten was er niet, hele goede service
van vriendelijke stewardessen.
Aan het eind van de reis veel te maken gehad van hevige turbulentie zo erg dat er div. begonnen te gillen,
dit hadden wij nog niet eerder meegemaakt
(ik had nog gezegd,dan is het mijn tijd!) maar dat was toch wel even eng hoor. nu ik dit schrijf is het -64 graden buiten.
ook nog een heerlijke poep luier toe en toen waren we toch wel blij dat we er waren.
in Bangkok aangekomen ging alles vrij snel en gingen we met de sky-train richting ons guesthouse wendy`s,
1050 bth incl. wifi, aircon en breakfast.
na een half uurtje wachten konden we al naar de kamer, eerst een tukkie gedaan tot 13,30, dit moest toch wel omdat we
helemaal niet hadden geslapen in het vliegtuig. we zijn naar de shopping mall gelopen om daar een sim kaart voor de mobiel
te kopen, nou ik kan je vertellen dat was nog niet makkelijk.zoveel kraampjes soorten enzo. en ook de uitgang was niet te
vinden (of ze willen niet dat je die vind). daarna naar het lumphini park, daar werd een hardloop game gehouden, allemaal
rondjes rennen!!!! en dat met die warmte, ik ben toch niet gek.
op de terug weg richting ons guesthouse een simpel maar zeer goed eettentje gevonden, we hadden 2 bier,1 cola
2x fried rice en 2x een bijgerrecht voor alles samen voor de prijs 7,50. en het was ook echt lekker ook.
de skytrain is echt een goeie uitkomst hier, kost geen drol en je komt er overal mee ideaal.
Zo, nu eerst de jet lag overleven en dan op stap in Bangkok, wat een stad, je kijkt je ogen uit, al die verschillende
geuren op straat, vriendelijke mensen en contrast tussen arm en rijk.

• 10 Januari 2012 - 12:57

Sandra:

nou alles toch goed verlopen toch.tja een poep luier kan goed stinken bah.lekker weer daar jullie boffen maar he.het eten is goed en voor maar 7,5 dat hebben wij niet hoor.hier word ondertussen kouder.misschien volgende week sneeuw!!wee blijven jullie volgen en doe voorzichtig he.
    dikke kus sandra mario twan

• 10 Januari 2012 - 12:57

Sandra:

dikke kus sandra mario twan

• 10 Januari 2012 - 13:22

Ilse:

Hartstikke fijn dat jullie alweer op de plaats van bestemming zijn........
    Gefeliciteerd met papa, van hem wist ik al dat jullie in Bangkok zijn. Moeders ook gelijk even ingelicht....
    Nu heerlijk genieten maar; van de mooie omgeving, het lekkere eten en het heerlijke warme weer....:-)
    Hier valt het nu nog mee, zo;n 9 graden in het brabantse....Zo meteen even lekker wandelen, voor ik met Sita (als ze tenminste op tijd binnen is, je weet het met haar maar nooit...) naar de dierenarts ga voor de jrl. check.
    VEEEl plezier!!

• 10 Januari 2012 - 14:56

Marijke:

Hoi Dennis en Marijke!
    Leuk om jullie verhalen weer te kunnen volgen. Dit keer hoef ik niet af te tellen tot jullie weer terug zij haha! (succes voor de dames van deen!:p)
    Geniet lekker van jullie trip! Het duurt voorlopig weer even voordat jullie weer in het vliegtuig zitten volgens mij (of maken jullie nog een binnenlandse vlucht?) dus voorlopig geen last van die vervelende mensen in het vliegtuig!dan is goed personeel toch belangrijk om een vlucht nog aangenaam te maken.

Liefs en groetjes uit Groenlo!

• 10 Januari 2012 - 15:06

Kitty:

mooi dat jullie goed aangekomen zijn.
    het grote genieten kan beginnen.
    heel veel plezier.

• 10 Januari 2012 - 17:35

Wil:

Hoi Dennis en Marijke,
    Fijn dat jullie goed op de bestemming zijn aangekomen, die vlucht moeten jullie maar snel vergeten. Ik kan de fried rice hier bijna ruiken!! MMM..lekker. Heel veel plezier in Bangkok en ik kijk uit naar het volgende veslag. En eh Dennis...niet te veel biertjes he, is niet goed voor je.
    Groetjes Wil

• 11 Januari 2012 - 10:26

Judith:

Goed te horen dat jullie veilig zijn aangekomen! Hier alles top, Frum was snel achter de bank vandaan en binnen de kortste keren lag ie lekker op schoot! Zou bijna denken dat ie me nog herkent haha.

Geniet he, hou jullie verhalen in de gaten! X

• 11 Januari 2012 - 10:50

Annemieke:

Hoi hoi, ik heb jullie mail gehad met het telnr.
    Heb geprobeerd te bellen , hij ging wel over maar er werd niet opgenomen. Bij mama is het wel gelukt hoorde ik. Waarschijnlijk zien jullie het wel als gemiste oproep. Ik laat het zo, want het werkt in ieder geval.
    Goed om te horen dat jullie veilig zijn aan gekomen, nu lekker genieten........Tot hoors xx

• 11 Januari 2012 - 15:56

Els Spaan:

Hoi dennis en marijke nou heb alweer genoten van het eerste reisverslag en hoop op meedere maar dat zal wel. Geniet ervan en ik kijk regelmarig wel even op jullie wel en wee.els

• 11 Januari 2012 - 18:53

Michaela:

Zo het begin klinkt al leuk. Geniet ze. gr.Michaela

• 12 Januari 2012 - 08:45

Pap En Mam:

vannacht lekker geslapen na een heerlijk glas rode wijn /// uit jullie kerstpakket ????
    SUPER !!!!!!!!!!!!!!