samui / phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu samui / phangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

samui / phangan

Door: Marijke en Dennis

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

01 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

koh samui, een eiland met zo`n 3 miljoen kokosnootpalmen, die door middel van div. apen naar beneden worden gehaald!!
groot eiland met veel dingen te zien en doen. we hebben voor 1 dag een scooter gehuurd en zijn rondje eiland geweest.
hebben div. budha`s gezien, ook een hele grote. naar de magic garden daar div. stenen beelden, een gemummificeerde
budha deze zat in een glazen box met allemaal goud en spullen er omheen. heel apart om te zien zo`n mens die niet meer leeft
wat wel zo lijkt.ook nog naar een budha footprint, deze was hèèl moeilijk te vinden, div. keren de verkeerde afslag, maar het werd dan
ook nergens aangegeven, en was einde oefening denk ik want het was erg verwaarloosd, zonde, erg oud hoor.
rondje eiland was erg leuk maar een erg slecht wegdek met veel gaten enzo, dus oppassen.

we verblijven hier op het eiland bij het beroemste strand hat saweng, bij de loft samui, kamer met koelkast,aircon, warm èn loud water
incl. ontbijd voor 900bath. en het ontbijd was een buffetje dus best goed.

èn we zijn na 6 weken weer bij een mc donalds geweest( niet eerder gezien).ook hebben ze een starbucks,burger king, subway,
dus we hebben even het ervan genomen, maar toch iedere dag we een keertje thai hoor, is te lekker. en straks kan het niet meer.
we hadden de eerste 2 dagen best wel wat regen gehad, dat was minder, wat shoppen en veel uitrusten.
de dagen erna geweldig mooi weer gehad, dus naar het strand. je kon hier gratis bedjes en parasol nemen als je maar wel daar wat eet of dronk.
appeltje eitje dus.

wat je ook veel ziet zijn van die auto`s met speakers met b.v thailboxen, waar wanneer enzo, maar wat wel lachen was dat ze dit ook op het strand
deden maar dan met bootjes en speakers, van de ene kant naar de andere kant.
ze hebben hier drie x per week een street market met allemaal koopjes en veel lekkernijen. daar hebben we echt de lekkerste kip stokjes en pizza gegeten. word zo voor je neus klaar gemaakt. met lekkere muziek erbij.

ook hebben ze hier all you can eat, spare rib en kip 300 bth, nou dennis heeft het er van genomen hoor, ze bleven bij maken,ha ha. op slot durf je bijna niet meer bij te vragen.

na 5 dagen koh samui naar koh phangan!!! het foll moon party eiland.
het was met de boot maar een klein uurtje.
vanaf de pier een klein stukje lopen en toen hadden we delight resort al gevonden, een mooi hotel mèt zwembad en ontbijt voor 1500 bth.
we hebben geboekt voor 7 nachten en betalen er 5 nachten goeie deal toch.
Na 7 nachten kregen we 15% korting.
de eerste avond wel iets overlast gehad van de party gangers maar niet zo erg als op koh phi phi.
er is hier elke avond wel een pool party, half moon party en zo verzinnen ze elke keer wel iets.
erg gezellig. op het strand en langs de weg zijn heel veel standjes met div. soorten buckets, dat is een klein emmertje met drie soorten drankjes,
die kun je dan kopen en dan mixen hun het voor je in het kleine emmertje met ijs.
zo kun je kiezen uit vodka, rum,whisky,bacardi enzo.
morgen is er een half moon party dus we zullen het beleven??
dat laten we jullie de volgende keer weten.

• 01 Maart 2012 - 07:02

Wil:

Voordat ik naar mijn werk ga lees ik nog even jullie stukje, jongens wat maken jullie veel mee, en dan ook ook al die prachtige cultuur en dan dat weer!!! En wij maar wachten op de zon..... Gaat ook wel komen, toch?
    Geniet die laatste week nog maar goed, jullie kunnen dan later terug denken aan een fantastische vakantie.
    Groetjes Wil

• 01 Maart 2012 - 09:24

Sandra Mario Twan:

hee luitjes
    wat maken jullie toch weer een hoop mee zeg.de tyd gaat toch super snel he volgende week donderdag kan ik jullie weer gezellig knuffelen en zien hoe bruin jullie zijn geworden.geniet nog maar lekker van de laatste week.tot volgende week he
    dikke kus van ons
    ps het zonnentje begint hier ook al te komen hoor dus je hoeft niet echt afte kikken hihi

• 01 Maart 2012 - 15:02

Kitty:

jullie maken wat mee, zeg.
    heerlijk allemaal.
    mijn vader en moeder zijn gster net terug van cran canaria ook heelijke vakantie verhalen.
    ik ben momenteel ziek thuis. maandag gaan we er weer voor.
    ik ga liever te werk. maar ja.
    ik kan het me niet herinneren hoe lang het terug is dat ik griep had. gelukkig maar.
    jullie nog veel plezier de laatse week en dan mag je deen weer onveilig maken marijke.

• 01 Maart 2012 - 15:51

Pap En Mam:

Goh, wat een verhalen over lekker eten.....geniet er nog maar even van want voor jullie het weten is het weer boerenkool of zoiets......

Groetjes van ons uit een grijs en miezerig landje...

• 01 Maart 2012 - 16:24

Sandra En De Rest:

Tik tak tik tak, de laatste week gaat in. Maar wat hebben jullie weer een hoop te vertellen als jullie thuis zijn want volgens mij is dit allemaal een topje van de ijsberg. Ik stel voor dat jullie bij jullie volgende reis gaan filmen en die op de site zetten, kunnen wij live mee genieten. Nou de krokussen komen uit de grond dus ik zou zeggen, kom maar lekker naar huis. Geniet nog lekker van de laatste week en Marijke denk om Dennis zijn rug he? Hij kan geen 30 tassen met leuke spulletjes dragen hoor. Dikke kus San.

• 05 Maart 2012 - 20:51

Wil:

Hoi Dennis en Marijke,
    Ik wil jullie een heel goede en rustige terugreis wensen en weet zeker dat jullie op een fantastische vakantie kunnen terug kijken. Tot maandag Dennis
    Groetjes Wil

• 06 Maart 2012 - 12:17

Klaas En Annie :

Nog een dagje en dan zit het er weer op, wat gaat de tijd toch snel. geniet er nog van , wij wensen jullie een goede en rustige vlucht toe en tot ziens in Enkhuizen.DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII