aan het meer - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu aan het meer - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

aan het meer

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

20 Januari 2006 | Cambodja, Phnom-Penh

hoi pipilooi,

weer een dag geen tijd gehad om te mailen, maar nu zijn we weer op orde.
we zijn met de bus vanuit battanbang naar phnon penh gegaan.
de rit duurde weer iets langer dan normaal, het zou 3 uur duren, maar het duurde voor ons weer iets langer nl. 6 1/2 uur.
dennis zat erg krap, met z`n knieen tegen de stoel.
wel gelukkig een beetje aircon.
we hebben een leuk guesthouse aan het meer gevonden, met een gezellig tuin terras aan het water. daar kun je lekker in de wind zitten, eten drinken wat je wilt.
op de kamer hebben we twee fan`s. dat is ook zeker nodig het is hier behoorlijk heet.
we hebben eeb fan, voor het bed in de klamboe gezet, want zonder is het niet uit te houden.
douche is erg primitief, met koud water. maar met dit weer echt niet erg.

we hebben lekker indiaas gegeten, daar heb je er hier meerdere van.

vandaag hebben we een hele dag gelopen we gingen om 9 uur de stad in en om 17 uur weer thuis. wel rustig aan gedaan en af en toe bijgetankt met het nodige vocht.
we zijn naar het independence monument geweest, het royal palace,en de silver pagoda, dit was echt heel mooi hij woont daar nog echt en deze ruimtes worden ook echt nog gebruikt. je mag dan wel niet overal komen maar toch een groot gedeelte.
op het moment dat wij vanmorgen kwamen was het dicht en veel politie, de koning ging effe laten met politie escort weg, dat was wel lachen.
binnenin, heel veel goud en zilver en ander anthiek, er lag zeker voor een kapitaal.

onderweg best eng om steeds over te steken, je hebt hier zes baans wegen, waar iedereen kris kras door elkaar rijd. dus best eng met oversteken,maar je moet niet teveel twijfelen gewoon gaan en goed opletten, dan rijden ze vanzelf wel om je heen.

we hebben voor morgen weer een tuk-tuk gereserveerd voor een dag.
tuk-tuk zie je hier overal, en je word ook steeds door alle gevraagt, need tuk-tuk, dat heeell veeeell keer op een dag, je begint ze op slot gewoon te nergeren.

ook heb je hier heel veel bedelaars, vooral kinderen.
deze worden door organisaties , ouders en familie,de straat opgestuurd om geld op te halen.
ze lopen er dan vies bij en sommige met een baby bij zich. echt heel erg om te zien maar je moet niets geven want dat lost niets op. van middag zagen wij een jongetje dit wees naar zijn mond, dus gaven we ons laatste beetje water, hij nam een slok en zette de fles weg en vroeg weer om geld. dus als hij echt honger en dorst had, had hij de fles wel leeg gedronken.
ook op een terras, een vrouw had wat rijst over van haar eten, ze wilde het aan het kind geven, maar die deed haar neus ervoor op.dan weet je dus genoeg.
het is heel erg maar waar.
ook word er veel geadverteerd over kindermisbruik (sex-toerisme)om dat tegen te gaan. dat schijnt hier behoorlijk veel te gebeuren, hier staat 20 jaar op in cambodia.
je ziet hier ook weer wel veel toeristen (net als in thailand) een westerling met jonge meisjes.af en toe te` om te zien.
maar goed, dit mag onze pret niet drukken.

wij gaan nu wat eten, tot morgen????

groetjes dennis en marijke

• 20 Januari 2006 - 20:24

Sandra A.:

Hoi luitjes,

Jeetje wat een rot bericht over die kinderen. Het is toch te erg voor woorden dat dat gebeurd. Ik zie mij al Britt en Jara de straat op sturen om geld. Ik word er gewoon naar van. Maar goed, jullie hebben het lekker warm en hier regent,regent, regent, regent en regent het. Het moet volgende week erg koud worden. Ik hoorde op het nieuws zelfs -10, maar dat moet ik nog maar zien. Vandaag ben ik bij je zus of de thee geweest. Was erg gezellig. Twan vond Jara wel leuk en heeft al echt dat mannetjesgedrag. Toen we binnen kwamen begon dat manse knaapje heel stoer te doen. Heel lief om te zien. Jara wist niet zo goed wat ze met hem aan moest. Maar later zaten ze heel lief te spelen samen. Wie weet als ze samen 18 zijn. Hahahahahahahaha. Britt heeft gisteren Sesamstraat op school gehad om te filmen. Ze filmen dan stukjes van dat kinderen in de klas of buiten aan het spelen zijn en dat word in september uitgezonden. IK krijg gewoon een beroemde dochter!!!!!!! Wat ik van Britt begreep hebben ze haar klas gefilmd in de gymzaal. Het was wel een teleurstelling dat Pino, Ienemiene en Tommie niet kwamen, ze hadden de kids niet zo goed ingelicht. Maar goed ze waren al snel tevreden met een kaart van het trio en een pakket om een kijkdoos van sesamstraat te maken. Voor de rest niet veel gebeurd. Peter heeft zijn eerste week werken er weer op zitten en hoopt dat hij weer snel bij huis komt te werken. Nou, ik ga stoppen, trouwens ik ga jullie nu wel missen hoor. Volgens mij zitten jullie nu op de helft, maar van mij mogen jullie nu wel thuis komen, mis toch wel ons geleut Marijke. Nou dikke kus van mij dan.