wat een rit!! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu wat een rit!! - Reisverslag uit Khett Batdambang, Cambodja van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

wat een rit!!

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

18 Januari 2006 | Cambodja, Khett Batdambang

halloa,

wat een dat om 6.00 vanmorgen vertrokken met een mini-bus naar de pier, met z`n 15e
in een bus. was effe proppen ,maar dennis kreeg weer een ere plek voorin.
bijna bij de peir , wat een armoe zeg.
omgeloofelijk, hutjes van 4 bij 4 en niets dan een hangmat erin.
toen met een boot naat battambang, het was ons gezegt dat de tocht 3 a 4 uur zou duren, het werden er 8 uur dus dat viel heel erg tegen.
wel een mooie rit , maar op slot heb je het wel gezien, want het lijkt alemaal op elkaar.
wat wel altijd leuk was waren alle kinderen die naar de rivier kwamen rennen, om naar ons te kunnen zwaaien.
dat maakte weer een hoop goed.
we hadden ons al goed geinformeerd over guesthouses en hadden een keuze gemaakt uit twee, deze stonden ook bij de pier, en zochten(dachten we) de beste uit.
$4 voor een kamer met douche en groot bed.
toen we er kawmen was deze er niet. we werden boos. maar er kwam nog een grote groep aan en toch besloten om te blijven, maar we hebben ons bus-ticket er niet gekocht.
we betalen alleen voor de kamer verder niets.
ook niet eten en drinken, we zijn er dan ook klaar mee.
de plaats valt mee, maar toch besloten om maar een nacht te blijven.

de kamer is wel netjes en een goed zacht bed.

we gaan nu een hapje eten, en dan nog verder de stad verkennen.
morgen met de bus naar phom pehn, weer een rit, maar dan voorlopig effe rust.
en misschien weer eens een beetje uitslapen.

groetjes, dennis en marijke.

• 18 Januari 2006 - 15:31

Sandra Arendz:

Nou ik vroeg inderdaad al vandaag aan Sandra of jullie ergens in een riviertje lagen te verdrinken want elke dag kijk ik rond de middag of er al nieuws is en het viel meteen op dat er geen nieuws was. Maar goed, jullie leven nog en hebben het goed naar jullie zin. Maar eh, alweer bijna genaaid om een kamer, dat ben ik toch niet van jullie gewend. Worden jullie een dagje ouder of zo????? En dan nog wat, wie vraagt er nou om het nieuws in Nederland als jullie lekker op vakantie zijn. Alleen maar slecht nieuws. Ik weet dat Barney niet gewonnen heb met darten maar een jonge gast. Ben effe zijn naam kwijt hoor. Wel een hollander dus dat maakt het weer goed. Bleek ook een spannende wedstrijd. Heb het zelf niet gezien want ik was niet thuis. Peter is deze week begonnen met werken en viel meteen met zijn neus in de boter. Hij mocht naar Alphen aan de Rijn te werk. Dus net als jullie half vijf zijn bed uit en rond zes a zeven uur komt hij weer thuis. Je begrijpt dat hij niet echt vrolijk was. Britt heeft het nog steeds heel erg zin op school en heeft ook een vriendinnetje. Dus vrijdagmiddag komt ze te spelen. Britt is supertrots dat zij een echte vriendin heeft. Ja en wat nog meer nieuws....we hebben de woningstichting eindelijk zo ver dat ze wat aan onze somalische buren gaan doen vanwege de overlast. Dus we houden hier een kleine burgeroorlog, die vent haalt het bloed onder je nagels vandaan. Wat een etterbak zeg. Oh wel heel leuk nieuws, we hebben al lammetjes in Andijk aan de hoekweg. Een beetje aan de hele vroege kant maar wel heel leuk. Jaaa echt wereldnieuws he? Nou we houden het nieuws wel bij voor jullie maar eerlijk gezegd is het alleen maar momenteel moeders die hun kinderen verdrinken en om zeep helpen. Lijkt wel een nieuwe sport te worden, dus niet echt nieuws waar je vrolijk van word op je vakantie.

• 18 Januari 2006 - 16:29

Joke:

Volgens mij hebben jullie het daar prima naar je zin. Moet er niet aan denken zeg, een boottocht van 8 uur. Maar ja je moet er wat voor over hebben om iets te zien dus.
    Heel toevallig hebben wij hier op de hoekweg ook lammetjes. Leuk hoor!
    Geniet nog lekker van jullie vakantie en ik kijk uit naar het volgende verslag.

• 18 Januari 2006 - 17:06

Martin En Ellen:

Hallo vakantiegangers, Ik ben net weer een beetje uit de lappemand en Martin zit er nog middenin.Ja inderdaad, een echt Hollandse griep. Ook lijkt het wel alsof we uren kunnen slapen zonder ooit echt uitgerust te voelen. Maar dat zal wel door de tijd van het jaar komen! We verlangen echt naar een beetje zon. Maar daar ontbreekt het bij jullie niet aan! We hadden dus ook niet gemerkt dat jullie 1 dag niet gemaild hadden omdat we zelf op apegapen lagen. Maar gelukkig is alles dus goed en nog steeds naar jullie zin. Nou, ik ga me weer opladen om weer lekker te werk te gaan en Martin is vanavond nog tot 8 uur aan het werk dus ik zou zeggen, geniet nog maar lekker van jullie vakantie want voor je het weet zijn jullie ook weer aan het werk!
    Groetjes, Ellen

• 18 Januari 2006 - 17:54

Kitty:

hoi hoi
    hier gaat alles prima en ik heb lekker gewerkt. de slijterij was mooi op tijd dus dat was wel zo prettig. een vraagje van patricia, waarom zei geen mail meer krijgt. kijk maar even bij jullie computer en dan horen we dat wel weer. roos krijgt vandaag ook een computer en dan zal ik de mails wel even doorsturen. verder gaat het met lyda niet echt goed. en zit aan allerlei kuren en heeft veel pijn. ook karin adelaar is alsmaar moe en heeft hoofdpijn en die moet nu door een scan verder horen we dat wel weer. vanmiddag even carina nog om de koffie gehad. ( ik had nog wat kleding voor haar.) zo dat was weer genoeg deen. je wilde nog weten wie er gewonnen heeft met darten. het was een erg spannende wedstrijd. en klaasen heeft met 7-5 gewonnen. bij thuiskomst wist hij echt niet wat hem over kwam allemaal. hij moest zelfs beveiliging om zich heen wel grappig voor een nuchter 21 jarig leuk joch. het was vandaag bijna lente heerlijk rustig weer met en vriendelijk zonnetje. lekker dus. okee jullie weten weer wat. we hebben ook wat datum's in het schrift geschreven voor een eventueel afdelingsuitje. 14 of 21 mei. dan weet je dat alvast.