onbereikbaar - Reisverslag uit Port Barton, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu onbereikbaar - Reisverslag uit Port Barton, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

onbereikbaar

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

22 Februari 2010 | Filipijnen, Port Barton

Zo zo dat waren nog eens dagen.We zijn een aantal dagen op een eiland geweest waar geen internet of telefoon beriek was vandaar.

We hebben de boot van 7.30 terug naar cebu genomen, alleen moest Marijke (weer eens) naar de w.c waardoor we de bus hebben gemist en twee uur daar bij de pier moesten wachten voor de volgende!! Lekker belangrijk. Ma goed,nu begrijp ik waarom bijna alle locals een schietgebedje doen als ze een bus of jeepney ingaan. Dit was een best ritje af en toe best eng zo hard door de bochten.Maar weer overleefd, in Cebu city aangekomen het gezellig Pacific pension gevonden voor 900p. per nacht. Een klein hotelletje. We zijn die middag en avond naar de grootste shopping mall gegaan echt mega, maar we moeten ons nog inhouden want we moeten alles mee sjouwen. We wilde terug een taxi nemen maar er stonden wel 50 man voor ons in de rij, maar omdat Cebu niet echt veilig is, toch effe wachten. De volgende ochtend naar immigratie dienst voor ons visum te regelen, we wren gelukkig op tijd want daarna werd het echt mega druk al met la 1 uurtje moeten wachten. De kosten vielen wel erg tegen, ma ja we moeten het wel hebben.Daarna een grote chineese tempel bezocht, naar een fort gegaan, maar marijke was niet erg lekker dus terug naar hotel, effe liggen. Gelukkig ging het de volgende dag beter, want oh ja marijke is vandaag jarig. Heel toevallig kreeg ik mijn thee ook in een happy birthday beker, grappig he. Toen met de taxi naar het vliegveld, ook daar was alles vesiert met slingers, toch nog een beetje jarig. De vlucht ging voorspoedig en vele kleine eilandjes gezien vanuit het vliegtuig.
Aangekomen in puerto Princessa, met een trycickle naar Casa Linda 900p. per nacht. Wel erg veel muggen. Een beetje rond gewandeld en op zoek naar een ATM voor geld te pinnen, want dit is de enige op Palawan dus..... full loaded op reis. Niet echt fijn maar het is niet anders, alles verdelen over verschillende tassen, en goed opletten. En in de safebox als deze aanwezig is. Het koste ons veel moeite om iets te vinden waar je iets kon eten of drinken alles was nog dicht, uiteindelijk maar bij een supermarktje gaan zitten. Wat is het warm zeg poeh poeh. Voor de volgende dag een eiland hop toertje geboekt. We zijn om 7.30 opgehaald met een aircon busje, toen met de boot eerst naar Pandan island, Snake island en als laatste Star fish island, het was de bedoeling om veel te snoerkelen maar het viel erg tegen. Wel mooie stranden. Ook gingen de bootmensen met elkaar boksen dat was best geinig, maar ging er ook best hard aan toe hoor. Om 17.00 uur weer terug bij Casa Linda.Wat we wel hier veel langs de weg zagen waren, hele varkens op het spit, dit is een echt phillipijns specialiteit. Dennis heeft het geprobeerd wel oke, ik vond het te vet.Wat ook wel grappig is dat ze hier met belletjes werken, als je in een restaurant wat wil bestellen moet je eerst effe bellen, voor ons niet zoals het hoort, dus dat voelt niet goed.
De volgende ochtend om 6.30 met een trycikle naar het busstation, om een jeepney naar Port Barton te nemen. Tis echt jammer dat deze computer zooooo langzaam is om foto`s te plaatsen anders konden jullie het allemaal zien met eigen ogen.
Er stonden vele bussen, maar die van ons was er nog niet. Er stonden oude en nieuwere, ook foto`s gemaakt. En ja jullie raden het al toen onze bus kwam.................
echt niet grappig meer, zelfs de locale moesten erom lachen zo`n verschil. Waarom vroeg ik. Dus we hebben snel de twee beste plekken in de bus gereserveerd voorin naast de bestuurder, goed he.En wat er allemaal wel niet mee ging je moet het zien. De bus zat echt tjok en tjok vol, overbeladen, dus ook best gevaarlijk. De weg tot Roxas was best te doen maar toen door de binnen landen, echt drama. Het was een hele rit, en om een uur of 1 waren we er. Maar doet het volgende probleem, alles vol geen slaap plek meer. Wij boeken nooit van te voren we zien het altijd daar wel.Nog naar Cacnipa island gebeld maar deze ook vol. wel meteen voor morgen een plek gereseveerd. Uiteindelijk een plek bij een familie gevonden. Een huijes vlak aan zee, goed koel vanwege de wind en maar voor 400p. Het was echt een heerlijk bed lekker geslapen, om 10 uur werden we opgehaald door de boot van Coconut garden resort. Wat een mooi eiland zeg, witte stranden, klein eiland met 1 resort erop. We konden kiezen uit drie soorten kamers, een mooie met teras, ook weer lekker koel door de zee wind. De kamer kost 880p. dus dat valt mee het eten is wel veel duurder maar dat is meestal zo. De rest van de dag lekker op het strand gerelaxd. Voor de volgende dag een eiland hop toertje geboekt,voor 1000p een hele dag met z`n tweeen een boot tot je beschikking.
Om 9 uur vertrokken, eerst bij ons voor, daar zag dennis een schildpad voor zuurstof happen. Dus meteen het water in maar helaas weg.Toen naar het gebied, aqarium, nou dat zegt genoeg echt heel mooi, Toen nog een andere lpek maar dat viel tegen. Effe bij Port Barton luchen, en daarna nog via een ander resort eiland terug naar ons eiland. We hebben het erg getroffen met het weer.
Het eten bij dit resort is echt heerlijk zo goed. Oh ja en de eigenaar is net hitler (zoals hij er uit ziet en soms doet) maar het is een harde werker, hij is zwitsers.
Ook zijn er eenden kippen en een aapje hier.
Ook helaas wat kwallen dus oppassen.
Morgen nog een dagje relaxen en dan weer naar Port Barton. Het was vandaag wat meer bewolkt helaas maar niet koud hoor, maar ik denk ook een kleine hind, je tas pakken. Het eiland heeft geen stroomdus alles op generator. Dus lichten uit om 21.30 lekker op tijd. Er waren genoeg hangmatten ligstoelen, kuipstoelen. Voor ieder wat wils.
De volgende dag nog van de dag genoten en pas de boot om 15.00 uur terug genomen, zo nog effe van het eiland genieten.
Bij Port Barton aangkomen terug naar diegene bij wie we eerder sliepen, dat was goed dus.........
Morgen op weg naar Roxas tot later.

• 22 Februari 2010 - 09:39

Sandra En Twan:

hoi luitjes
    tjongen wat beleven jullie toch veel.en ach je kunt hier weer in luxe leven hoor dus als je even in een oude bus moet denk aan ons en je begint weer te glimlachen toch.tja en even bellen als je wat wilt bestellen voor eten is toch ook een beetje luxe toch lijkt net of je heel speciaal bent haha.hier hebben we gisteren nog wat sneeuw gehad en nu regent het weer dus blijf maar lekker daar,je hebt tenminste de zon wij dus niet.heel veel plezier nog en doe voorzichtig met je rug he marijke.
    dikke kus sandra en twan

• 22 Februari 2010 - 12:47

Judith En Roy:

Hey Marijke en Dennis!

zozo weer een heel verhaal, erg leuk om te lezen! Geniet lekker van het warme weer. Hier wordt het gelukkig wat warmer. Vorige week lekker 2 dagen geschaatst in de binnenstad. Wat een verschil dan he!

Nou thuis gaat ook alles goed, ga frummel heel erg missen straks denk ik. Wat een lieverd.

Nou geniet er nog lekker van! Groetjes!

• 23 Februari 2010 - 17:59

Carina:

hee marijkie !! en dennis
    zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin, geniet er maar van in nederland is het rot weer, kuzzie van mij

• 24 Februari 2010 - 09:40

Pap En Mam:

vandaag in Andijk even jullie laatste bericht gelezen.......gister in Almere een reactie geplaatst, maar die is verdwenen.
    daarom nu de hartelijke groeten nog veel plezier en doe voorzichtig.
    Straks gaan we de laptop weer ophalen en kunnen we weer vanuit putten reageren.

• 27 Februari 2010 - 10:56

Pap En Len:

Hè jongens,

Jeetje wat een verhaal weer.
    Jullie beleven echt een heleboel.Heerlijk weer en veel te zien. En leuke bussen. (hum)Hier alles goed. Vorst is voorbij en nu hebben wij regen.
    Nou, dikke kus van ons hier.