Daar zijn we dan weer. - Reisverslag uit Sipalay, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan weer. - Reisverslag uit Sipalay, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan weer.

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

29 Januari 2010 | Filipijnen, Sipalay

Ja ja alweer twee weken voorbij, gaat nu al snel, maar nog effe te gaan.Sorry dat het een aantal dagen duurde maar ze hadden geen internet daar, vandaar. Maar goed vervolg...

Het was echt geweldig bij de kookoo`s nest. we zijm met de bus (24 p. pp) die kant op gegaan, toen met de brommer nog 11 km over zandpaden en rotspaden, erg eng (voor marijke dan) maar het is gelukt en dat we eraan kwamen meteen goed.Ze hebben echt 5 mooie hutjes gebouwd op de rotsen van bamboe, super gewoon. Dus we hebben eigelijk meteen besloten om 3 nachten te blijven, langer kon ook helaas niet want ze zaten dan alweer vol geboekt. Het snorkelen was ook echt top.Ze hadden een pier gemaakt van bamboe en vanuit daar kon je makkelijk het water in. eerst de linker kant en de dag erna de rechter kant. Veel koraal gezien wat we nog niet eerder hebben gezien, heel weinig vis helaas.
Wel ook zeesterren en zee slangen (iew) Iedere avond hadden ze een buffet met van alles en nog wat, goed geregeld.Na drie nachten weer met de brommer naar de hoofdweg, en daar de bus naar Sipolay genomen. Dat was me een rit, twee keer overstappen, warm, en tussendoor een weg die niet verhard was. Blij dat we er waren. Meteen naar het Driftwood restaurant gegaan en een boot, voor 300 p. geregeld.De eerste nacht bij driftwood gebleven toen verhuisd naar Sulu Sunset, deze atmosfeer en ambiance is beter. Mooi klein huisje voor op het strand.Hier blijven we waarschijnlijk nog twee nachten.

Er moet ons wel een ding van het hart, de local mensen zijn echt heel aardig en behulpzaam ondanks er best veel armoede is. Ook is het hier veel schoner, iedereen houd zijn `straatje` schoon, het reizen gaat echt boven verwachting heel goed en gemakkelijk, en dat we bijna geen andere toeristen tegen komen. Dat is ook echt best wel apaert. Lekker rustig. We genieten gewoon echt volop.

• 29 Januari 2010 - 12:03

Judith En Roy:

He Marijke en Dennis!

Goed om te horen dat het allemaal voorspoedig verloopt. Hier ook alles helemaal perfect, frummel is een lekkere knuffelkont.

geniet er lekker van, benieuwd naar de foto's!

Groetjes Judith en Roy

• 29 Januari 2010 - 13:02

Pe En San:

Ik lees het al, jullie vervelen jullie te pletter. Was dan ook thuis gebleven want hier hebben wij sneeuw, dooi, sneeuw, dooi, regen, kleine hagel,droog. Ja wat wil je nog meer. Momenteel 2 graden boven maar van de week hadden we -10 met een gevoelstemperatuur tot -17. Nee echt, jullie missen echt wat hier. Ik snap niet dat jullie die kant zijn opgegaan. 29 graden als je 2 graden of kouder hier kan krijgen. Nou hier gebeurd niet zoveel. Britt en Jara hebben momenteel een lang weekend vrij, dus ik heb vandaag Britt haar muren van haar kamer blauw geverfd en dan gaan we leuke dingetjes ophangen. Dus misschien eerdaags effe shoppen bij Ikea. Peter ook weer blij als zijn loon naar de ikea word gestort. We zijn begonnen met de informatieavonden voor Britt en die waren zeer interessant. We hebben een hoop opgestoken en volgende week moeten we nog een keer en dan wachten op de ouderavonden. We krijgen zelfs huiswerk mee hahahahahaha, denk je van school af te zijn. Maar goed alles voor het goede doel he!!!!! Nou ik heb niet zoveel roddels en de roddels die ik hoor is alleen maar ellende dus daar ga ik jullie niet mee lastig vallen. Met ons gaat het goed en blijkbaar met jullie ook. Ik ben overigens blij dat ik niet mee onder water was en die zeeslangen heb gezien. iieeeewwwwww!!!!! Nou tot over 10 weken. Dikke kusssssssssssss.

• 29 Januari 2010 - 18:29

Nancy:

Jeetje het klinkt echt top!!! Genieten joh!!!!!

Het is dat ik geen reislustig type ben anders had ik vet jaloers geworden hahahaha.

Hier gaat alles goed, Joey nog steeds even eigenwijs, Alex te druk met werk en met mij ook alles hetzelfde. Hahhahaha saai he???

Nou aan jullie de taak om voor de leuke verhalen te zorgen.

Groetjes van ons allemaal.

• 30 Januari 2010 - 10:46

Pa En Ma:

wat een avontuur....

Wij doen het wat rustiger. Het bevalt uitstekend en de temp ruim 20 graden.
    Veel plezier jullie..

groetjes uit Agadir

• 31 Januari 2010 - 11:13

Len:

nou, fijn weer van jullie te horen en dat alles voorspoedig gaat.
    Hier is het onwijs koud met lastig begaanbare wegen vanwege de ijzel.
    Wij glijden wat af.
    Nee, dan hebben jullie het toch beter geregeld.
    Nog niet verbrand?
    Veel plezier en genieten!!! xxx pap en len.

• 02 Februari 2010 - 18:35

Annie En Klaas:

Hoi Dennis en Marijke 'al weer twee weken voorbij wat gaat de tijd toch snel, het is net of het gisteren was .En wat genieten jullie toch, geweldig en dan slapen in die malle hutjes , heb je geen last van vliegen en ongediertjes in de nacht. En op de bromfiets , ik zou dat ook dood eng vinden, het is maar goed dat Dennis dan rijdt. En dan dat temperatuurtje heerlijk, geniet er nog lekker van en tot de volgende keer doeiiiiiiiiiii