Jungle in - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Jungle in - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Jungle in

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

24 Januari 2010 | Filipijnen, Manilla

Zo dat duurde effe, maar we zijn er weer hoor.
Vanaf Alona beach zijn we naar Loboc gegaan om te verblijven bij de Nuts Huts. Dit ligt op een berghelling gelegen, midden in de jungle.
Het is er echt geweldig maar.........
ze hadden een trap (bergopwaarts) van ongeveer 200 traptreden. Nou zou je denken dat valt toch best mee, nou als trede`s bijna twee keer zo hoog zijn als normaal dan valt dat echt vies tegen.En omdat we eigenlijk een brommer zouden huren, maar we geen rijbewijs mee hebben krijg je geen bromer mee!Dus jullie begrijpen het al, de eerste bus terug naar realaty. We hebben een jeepney (zie foto) naar Tagbilaran genomen, en daar een leuk bed en breakfast Dao Diamond.
En vanuit daar steeds een jeepney of tricycle naar de uitstapjes genomen.
We zijn in Loboc, naar een katholieke kerk geweest dat was echt heel mooi met no heel veel oude tekeningen op de plafonds en wanden.
ook het altaar heel groot en mooi. Ja in dit land hebben ze geen tempels, maar zijn ze voornamelijk katholiek.
Ook naar de chocolate hills geweest (zie foto) echt een raar iets, ze kunnen niet echt zeggen hoe het is ontstaan, maar wel erg mooi.
De volgende dag weer met een jeepney, naar de tarsiers (hele kleine aapjes) dze kunnen hun hoofd 180 gr. draaien, en hebben hele grote ogen.Waar wij waren leven er maar 10 stuks, in een beschermd gebied, daar buiten nog wel andere maar niet veel meer.Daarom ook een beschermd diersoort.
Ook nog naar Baclayon gegaan om een van de oudste kerken van de filippijnen te bezichtigen gemaakt van koraalsteen, aleen toen wij kwamen was er net een begravenis, dus dat even bijgewoond.
De volgende ochtend om 9 uur de boot naar Dumaquete genomen, hier blijven we een nacht bij Harolds Mansion, een backpackers lodge.
Morgen gaan we naar Kookoo`s nest, een accomodatie van 5 nipa hutjes op een eigen afgelegen stuk strand.
Wij krijgen de hibiscus-hut. (toepasselijk niet) We weten niet voor hoelang, dus houden jullie op de hoogte.

• 24 Januari 2010 - 09:54

Lisette:

wat zien jullie toch veel leuk zo;n trap wel goed voor je conditie en die aapjes leuk hoor .
    we dachten van de sneeuw aftewezen maar nee hoor er ligt weer een vers pakket .dus geniet maar lekker van al dat moois en de heerlijke temperatuur .
    gr lisette

• 24 Januari 2010 - 14:11

Klaas En Annie :

Hoi luitjes , Ja de trap dat is hartstikken goed voor de conditie, ze wisten dat jullie er aan kwamen en dachten we zetten er een trap neer, grapje. Maar die jeepney wat een geweldige mooie bus die moeten ze hier ook maar eens laten rijden dan hebben ze veel bekijks. Groetjes van ons , doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 24 Januari 2010 - 16:05

Len:

prachtige bergen, leuke aapjes en gave bus met een zeer levendig verslag.
    liefs pap en len.

• 24 Januari 2010 - 18:42

Pap En Mam:

Wat hebben jullie al veel gezien / gedaan in
    korte tijd.....nu even heerlijk relaxen.

super leuke kampeerbus!

• 25 Januari 2010 - 14:50

Nancy:

Wat een gave bus laat Alex die maar niet zien hahahaha die wil hij wel.

Wat een gek gezicht die bergen maar wel super gaaf!

Leuk verhaal weer, tot later

Dikke kus Nancy

• 25 Januari 2010 - 20:02

Ilse En Marcel:

Heyy Den en Marijke, 1e berichtje van ons, eindelijk weer internet :0) Super dat jullie het weer zo leuk hebben, het ziet er overweldigend uit allemaal. Veel plezier en geniet maar lekker verder! liefs van Ilse en Marcel.

• 28 Januari 2010 - 10:29

Pa En Ma:

hallo Dennis en Marijke

vanuit een zonnig Agadir een hartelijke, groet.
    Inmiddels zijn we al weer aardig bijgekomen van onze korte nacht.
    Onze kamer is prima en de buffetten ook.
    We moeten ons weer beheersen, maar dat gaat lukken.
    Nog veel plezier jullie.

• 28 Januari 2010 - 10:29

Pa En Ma:

hallo Dennis en Marijke

vanuit een zonnig Agadir een hartelijke, groet.
    Inmiddels zijn we al weer aardig bijgekomen van onze korte nacht.
    Onze kamer is prima en de buffetten ook.
    We moeten ons weer beheersen, maar dat gaat lukken.
    Nog veel plezier jullie.