Afscheid Java, op naar Bali. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Afscheid Java, op naar Bali. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Afscheid Java, op naar Bali.

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

28 Januari 2008 | Indonesië, Batavia

Een laatste avondmaal bij cafe bintang hier in Yoga.Het was een groot succes en wilde dit zeker niet missen.Maar aan alles komt een einde dus nu ook. Ook nog sate ayam bij een straat stalletje gegeten echt perfect,11 stuks voor 7.000 rph.We hebben het effe vast gelegt op foto.Om 14.00 uur de trein naar Surabaya dit was een luxe. Er kwam ook een oud vrouwtje bij ons in de trein ze sprak ook nederlands. dat was wel effe leuk, maar op het einde van de rit was haar dochter er nog niet om haar op te halen en omdat het niet echt gezellig (veilig) op het sation was hebben wij haar geholpen. Toen haar dochter uiteindelijk kwam was die erg blij dat wij erbij waren eind goed al goed.
Wij een nacht trein naar Banyuangwi geboekt,nou en die viel tegen allemaal kapotte stoelen, stink toiletten, betalen voor je kussentje en deken belachelijk.We kwamen om 5.00 uur aan en toen meteen door naar de ferry voor de overtocht naar Bali. Dit koste maar 5.500 rph per persoon en duurde 30 min.

Bij aankomst door met de lokale bus naar Lovina in west Bali. Na een lange tocht kwamen we hier om 12.00 uur aan dus bijna 24 uur achter elkaar met bijna geen slaap.We werden aangesproken door een chauffeur van een bemo (locale minibus) die wilde ons helpen zoeken naar een hotel. Alleen geen prijs afgesproken dus die vroeg uiteindelijk een belachelijke prijs 30.000 dit kost normaal 2.000 of 5.000 , maar dennis verstond 13.000 en betaalde dat al met tegenzin. Maffia!!!Maar we hebben een geweldig hotel gevonden.Kost 80.000 met zwembad,grote kamer en badkamer.

• 28 Januari 2008 - 13:17

Lambert:

hoi Dennis en Marijke
    Alles goed gewgaan met de treinreis zo te lezen. wel olang he 24 uur zonder slaap. Geniet van het mooie Bali. Ik zit in cirebon, een hele leuke overzichtelijke stad.
    Morgen ga ik met de locale bus naar pangandaran.
    We horen/lezen van elkaar.
    Doe bali de hartelijke groeten
    Lambert uit Yogyakarta (renkum)

• 28 Januari 2008 - 13:19

Lambert:

In welk hotel zitten jullie en in welke plaats?
    geniet lekker

• 28 Januari 2008 - 13:54

Sandra En Twan:

hoi vakantie gangers,

zo zie je maar dat er ook wel eens wat fout gaat he.wel lang niet slapen in een trein maar goed nu zit je lekker in een goed hotel.twan vond de beesten op de foto's erg eng hij vroeg zich af of hij jullie geen pijn ging doen maar heb even in het kort verteld hoe en wat en toen was hij weer tevreden.wel duur he zo'n taxi rit maar heb je weer wat geleerd.voor de rest gaat alles hier zijn gangetje en zijn we best een beetje jalours op jullie.groetjes en tot gauw sandra mario en twan

• 28 Januari 2008 - 15:10

Sandra En Peter:

Haai luitjes,

Nou een keertje vroeg naar bed is niks mis mee hoor. Ja en dat ze jullie ouwe rotten nog kunnen oplichten had ik niet meer verwacht. Oja, stuur maar veel foto's van jullie mooie onderkomen want dan krijgen jullie Sandra(je zus) jaloers. Kan ik haar weer pesten op het schoolplein hahahahaha. Hier gebeurd niet echt veel. De kids gaan lekker naar school, arie gaat lekker naar zijn werk en ik ben de hele dag geld aan het uitgeven.(zegt pe altijd) Maar ja ik ga jullie niet lastig vallen met mijn huishoudelijke taken. Wel ben ik ook al een beetje voorbereidend werk aan het doen voor onze vakantie. Dat is wel weer leuk want ik zit dan toch een beetje in vakantiesferen. Dat eten van jullie ziet er trouwens heeeeeeeeel goed uit. Kunnen jullie niet aan het eind van de rit een doggybag meenemen???? Niet nu want dan komt het vlees al in Nederland aan voordat jullie er zijn. NOu dat is weer lekkere praat. Ik spreek jullie wel weer.

Groetjes Sandra

• 28 Januari 2008 - 17:24

Kitty:

hoi hoi
    en nou lekker zwemmen, eindelijk en daarna in bad wat je altijd zo graag wil marijke, veel plezier

• 29 Januari 2008 - 18:35

Len:

oooooohhhhhhh, bubbel ze!!!!!

• 31 Januari 2008 - 10:16

Bon-sol:

we zijn benieuwd of jullie het droog houden in Lovina. Want het is niet de droogste plek!!!!!Maar als jullie zwemmen of slapen heb je er geen erg in. Anders vertrekken jullie gewoon richting het zuiden. Veel plezier en de chauffeur met toyota 7pers auto, die wij jullie adviseerden..staat meestal tegenover Jepun. Voor 30 euro gaat hij (klein breed 32jaar ongeveer) de hele dag met jullie op stap.
    groetjes papa en mama doeiiiiii