Wat een wereld stad. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Wat een wereld stad. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Wat een wereld stad.

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

26 Januari 2008 | Indonesië, Batavia

Vrijdag met de lokale bus naar de Borobudur geweest. Dit is een hele grote tempel met verschillende lagen.
Hoe hoger je komt dan worden de klokken groter en op de punt een hele grote.
hier kun je proberen je hand door een gat van de klok te steken om zo de budha binnenin te kunnen aanraken, dit brengt dan geluk.
Het is er echt geweldig mooi en overal eromheen rijstvelden, weer mooie plaatjes dus.Het was een hele hete dag met weinig schaduw, dus bij thuiskomst meteen onder de douche. En zo douchen we soms wel 4x op een dag. We zijn hier ook bij een hotel langs geweest om te vragen of we tegen betaling gebruik mochten maken van het zwembad maar helaas alleen voor hotelgasten!!!
S` avonds begon het heel hard te regenen en onweer maar het koelde heerlijk af.

De straten worden dan rivieren, en lijkt het hier op Venetie...ook leuk.
Zaterdag naar Prambanan gegaan ook weer met de loKale bus. Dat viel niet mee want het was dit keer een mini-bus.
Maar goed we hebben het overleefd.
Bij aankomst ook weer een mega prijsverschil, wij betalen 90.000 rph en de locale bevolking 9.000 rph
dat scheelt nogal maar de gebouwen worden goed gerestaureerd van ons geld, en dat is ook best belangrijk.
Helaas stond een deel in de steigers en mochten we niet dichtbij komen vanwege instortings gevaar!!!
Toch was het de reis wel waard, de terugweg hebben we wel 4 verschillende lokale bussen gehad, maar ondanks dat zijn we toch nog bij ons eigen station beland.
Hier in yoga veel gehassel met de becak bestuurders ze vragen continue waar ga je heen en vragen de meest belachelijke prijzen die soms wel 5x meer zijn als de locale bevolking.
Wij lopen dan gewoon weg en soms dan geluk dat ze toehappen.
Vanmiddag een treinticket geboekt voor morgen naar Surabaya, we vertrekken om 14.00 en komen daar om 19.00 aan effe wachten......................
En dan de nachttrein naar Banyuangi.
Hier komen we dan om 4.00 s` morgens aan om de ferry naar Bali te nemen.
Op dit tijdstip begint (we noemen hem)
Ali babba te bidden.
Dit is speciaal voor de moslims zodat ze het niet vergeten om te bidden, ze worden er op deze manier aan herinnerd. Alleen is de rest van de wereld ook meteen slachtoffer van dit gejengel. Het gaat door grote speakers op verschillende plekken in de stad. Dus je grijpt altijd raak!!!
Op naar Bali naar het strand en de zee!

• 27 Januari 2008 - 15:54

Lisette:

hoi dennis en marijke
    ik lees het wel jullie genieten er mooi van veel plezier nog .
    gr lisette

• 27 Januari 2008 - 18:40

Kitty:

hallo,
    heerlijk genieten, dan zullen jullie het verdiend hebben zullen we maar zeggen.
    ik hoop dat je gezondheid ook nog steeds goed gaat marijke?????
    veel plezier maar weer. tot lees en tot schrijfs

• 27 Januari 2008 - 18:51

Len:

Jeetje wat hebben jullie een druk programma zeg. Oh ja ik vergeet steeds te vertellen dat Em daar (Surabaya) heeft gewoond met haar ouders. Als het niet te veel moeite is sturen jullie haar dan een kaartje? Zal ze onwijs leuk vinden. Doe voorzichtig met die locals.
    Groetjes en dikke kus pap en len.

• 27 Januari 2008 - 18:59

Elly:

Hoi marijke en dennis
    Ik had jullie site via kitty doorgekregen en ben nu dus ook jullie avonturen aan het volgen.wat een geweldige belevenissen maken jullie mee zeg topper.Nou veel reisplezier nog.
    Groetjes oud collega Elly

• 28 Januari 2008 - 10:26

Bon-soñl:

Nu al naar Bali????deat wordt genieten!!!Vergeet niet t5e gaan eten bij Jepun.
    Het is op een hoek en de dames die je binnen praten dragen zwart/witte kleding.
    Eet smakelijk en laat het weten....
    Heel veel plezier.groetjes en ´n dikke zoen van ons! doeiIIIIIIIIIIII