genaaid en afgetakeld - Reisverslag uit Vangviang, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu genaaid en afgetakeld - Reisverslag uit Vangviang, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

genaaid en afgetakeld

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

08 Januari 2006 | Laos, Vangviang

hallo,

gister hebben we met de fiets de omgeving bekend. wat een oplichters die loa-people.
als je een brug over wilt moet je betalen, maar niet alleen per persoon maar ook voor je fiets, en dit is ook nog enkele reis.
we gingen naar een grot toe, kwamen we (dachten we) bij de ingang. hier hebben we eerst voor ons zelf $1.5 per persoon betaald, en toen ook nog eens $0,5.
was het maar 50 meter met de fiets en hier mocht je niet meer verder met de fiets hier moest je lopen. toen we bij de grot kwamen moesten we hier ook nog eens intree betalen.
we konden er niet om lachen, en zeiden dat we niet daar hadden betaald, maar dat stond los hiervan.
lao-people zijn hele aardige mensen maar dit is toch wel het andere uiterste.
`s avonds heb ik voor het eerst pizza gegeten en geen rijst. moet zeggen het viel erg mee.
tot de dag erna, aan de rees!!!! wat een ellende, maar dit kan ook nog door de mallaria pillen komen. valt niet mee allemaal, maar we mogen niet klagen.
ook dennis was vannacht een erg heet kacheltje. `s morgens temeperatuur genomen
dit was 38.5. iets verhoging dus, ook dit staat bij eventuele bijwerking bij de malaria pil. (we hadden de bijwerking expres niet gelezen, dan krijg je er zoiezo last van).

vandaag, een motorbike gehuurd voor $5 per dag. zijn we naar hele mooie grotten geweest.
een ongelovelijke hindenisbaan de weg op, maar ook in de grot. we hadden wel een lief klein jongentje als gids. het was er pikke donker, en best gevaarlijk.
maar de tweede die we bezochten was nog enger, die grot was van binnen veel met kleigrond en heel erg slipperig. we zijn nu echt kapot omdat je .je zo moet concentreren de hele tijd dat je wel goed en voorzichtig loopt. na de tweede zei ik tegen dennis, nu niet meer. die vond ik zo eng, ook hier natuurlijk wel een gids mee, maar toch. het kost heel veel energie.
het was wel echt de moeite waard hoor.
we zagen er niet uit, smerig van de klei.
dus de motorbike terug gebracht en heerlijk een hete douche genomen. en een klein tukkeltje gedaan. nu zijn we er weer.
en gaan nu een hapje eten.
op naar morgen, weer een nieuw avontuur!!!!

groetjes dennis en marijke

• 08 Januari 2006 - 14:52

Ilse:

natuurlijk zijn lao-people aardig vooral omdat ze weer meer geld kunnen verdienen aan jullie......... ( grapje )
    pizza eten in laos lijkt me wel een aparte ervaring, alleen jammer van de gevolgen, voortaan toch liever rijst...
    wat spannend in de grotten, zou niks voor mij zijn, 1 afstapje is al fataal...
    ik kan wel eindelijk weer lopen en wil graag weer snel naar Cuba, wie weet
    dhr. en mw. Bellekom, nog een prettige voortzetting en tot mails weer, natuurlijk de groetjes van Bert

• 08 Januari 2006 - 17:20

Sandra A.:

Zulke ervaren reizigers laten zich toch niet naaien. En als je je laat naaien moet je er wel plezier van hebben. (dat zegt Peter tenminste) Blijf jij nu maar trouw aan je rijstbakkie, dan hoef je ook niet naar de wc te racen. Maar goed je moet maar zo bedenken, als het de malariapillen zijn, ben je er nu van af. Wij zijn vandaag naar Sintmaarten naar het strand geweest. Erg lekker en Jara vond het schitterend bij de noordzee. Die dikke biggebillen te rennen over dat strand. GEWELDIG!!! Jammer genoeg hadden we geen camera mee, die lag nog netjes op de tafel. ERg handig, maar je kent me. Ook onze maskeravontuur was niet zo'n succes. Altijd is het winkeltje open en jaaaaaaaaaaaaa je begrijpt het al, wij komen en natuurlijk dicht. Nu konden we wel door de ramen heen kijken en er stonden ontzettende leuke dingen, maar daar heb je op dat moment niets aan. Daarna nog op verjaardag bij John en Nancy en dat was weer lekker druk met vreemde mensen. Dus als die grot eng was dan was die verjaardag enger. Hahahahahahaaa.