Bangkok/Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Bangkok/Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Bangkok/Laos

Door: Dennis B

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

28 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

moet zeggen wat wel opvalt, qua temperatuur valt het best mee.
en zo schoon bij de sky train en de metro. spik en span, ze leren het wel.
we zijn met de metro naar het treinstation gegaan, dat was goed te doen, effe gekeken
alvast voor een guesthouse als we uit laos terugkomen. we hebben er drie gevonden, net wie er plek heeft dan.
toen hetzelfde ritje weer terug maar dat was wel even schrikken want bij ons eindstation was het vol met protesteerders.
dus hebben we een andere route genomen via de spoorweg, lang de plaggenhutten van de minder bedeelden(ook niet echt plasant, maar je moet wat) na wat zoeken e.d.
eindelijk weer de juiste weg gevonden, maar we kwamen weer bij de protest mensen uit. toen maar een restaurant ingedoken
totdat ze voorbij waren. als je het niet zou weten zou je denken dathet een feestdag is voor de thaien. ze hadden veel muziek,
iedereen was verkleed net als bij ons met Koninginnedag. toch is de zondag erna weer trammelant geweest en een leider doodgeschoten
en wat gewonden. gelukkig gaan we de volgende dag op tijd richting laos. later in die middag zijn we nog naar het hoogste hotel (baiyoke) van
Bangkok gegaan. kostte 300 bath p.p maar kreeg je wel een drankje op de èèn na hoogste etage. we gingen(gelukkig) met de lift 84 verdiepingen!!
dat is best hoog, het duurde dan ook wel zeker 5 minuten voordat de lift er was. het bovenste plateau draaide rond zo kon je ook goed zien waar de
protest gebieden waren. we hebben gewacht tot de zon onder ging maar dat viel achter de smog weg!de volgende ochtend
met een klein propeller vliegtuigje van lao airlines, er konden zo`n 80 mensen in incl. personeel. na 1 1/2 uur waren we al in luang prabang.
tis hier erg mooi weer 30 gr. we verblijven bij somjith new guesthouse 16.000 kip zo`n 16 euro per nacht.
dus je begrijpt het al 1 miljoen = 100 euro, WE ZIJN HIER WEER MILJONAIR. ha ha
wel is het duidelijk duurder geworden(voor ons nog steeds erg goedkoop) in vergelijking met die keer dat we hier eerder waren, alles is ook een stuk terroristischer geworden,
ik denk dat als ze het vliegveld hier verbouwd hebben in 2015(dan kunnen hier ook grotere vliegtuigen landen) het over is met het ongerepte wat laos te bieden heeft
en zal het een tweede Thailand worden.
wat wel grappig is dat bij de deur van ons guesthouse een A4 hangt dat je je schoenen uit moet in het huisje. dan staan er van die vieze aftandse slippers
in de badkamer die je dan van hun mag gebruiken, nou nee bedankt hoor.
we zijn hier in luang prabang 6-8 jaar geleden ook geweest, maar moet zeggen er is niet zoveel herkenning hoor.
eten is super maar wel duurder dan voorheen. in de avond koelt het echt erg af tot wel 12 graden bbrrrr...dus lange broek èn sokken.

• 28 Januari 2014 - 14:13

Kitty:

lekker om lezen dat jullie goed zijn aangekomen en het genieten is begonnen. maar o doen jullie wel voorzichtig met die badgasten. voor je het weet. ach ja we gaan niet van het negatieve uit maar lekker vakantie vieren. heel veel plezier en blijf lekker schrijven dan genieten wij een heel klein beetje mee.

• 28 Januari 2014 - 16:10

Ilse:

Best spannend, maar gelukkig een heleboel om van te genieten! Heerlijke temperatuur mmmm...... Hier is het knap koud nu brrrr...........Genieten jullie lekker verder van alle mooie ervaringen, tot snel weer! I&M

• 29 Januari 2014 - 18:03

Klaas En Annie:

Het begint al goed, maar zijn gelukkig zijn jullie alweer vertrokken naar een betere plek,
    Geniet er van heeeeeeeel veeeeeeeeeeel plezier.

• 29 Januari 2014 - 22:17

Wil:

Hoi Dennis en Marijke,
    Blij dat jullie uit Bangkok weg zijn en nu heerlijk kunnen genieten van al het moois dat Laos te bieden heeft, ik wilde maar dat ik ooit nog eens terug kon naar dit prachtige land. Ik geniet van jullie verhalen en zo voel ik me een klein beetje daar....Geniet er van en ik hoop dat je weer een mooi fotoboek maakt Dennis, kan ik ook weer een beetje Laos beleven. Liefs uit het erg koude Nederland.