Pakse en omgeving - Reisverslag uit Paksen, Indonesië van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Pakse en omgeving - Reisverslag uit Paksen, Indonesië van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Pakse en omgeving

Door: Dennis en Marijke

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

10 Februari 2014 | Indonesië, Paksen

de bus van savannaketh naar pakse!!!
nou nou dat viel zeker niet mee.
we kwamen aan op het busstation, en kochten een kaartje voor pakse, er stonden daar twee bussen
en ja welke zou `t zijn. Dennis vragen, en ja deze voor pakse. hij alvast naar binnen om een plekje te reserveren.
Dennis zegt, hier gaan ik niet in hoor! de bus hing helemaal naar links van alle zware spullen in de bus, bovenop de bus
en onder de bus, tussen wiel en velg was nog geen 10 cm, als dat maar goed gaat.
We waren zelfs zo hoog dat een aantal keren de busboys het dak omhoog moesten om de elektrokabels omhoog te houden
anders konden we er geeneens onderdoor!
echt niet normaal, overal onder de de stoelen dozen met spullen, zakken met rijst, meel onderin de bus, en alle
bagage ook bovenop de bus. wij dachten we zijn zo vroeg dit is niet die van 9 uur maar 8 uur.
nou na een tijdje toch nog maar een x gevraagd en ja jullie raden het al, deze is toch die wij moeten hebben.
meteen de bus in nog een zo een goed mogelijk plekje te bemachtigen. ook weer deze geen aircon, maar gelukkig wel met ramen.
het was een lange zware rit maar onderweg wel veel moois gezien, veel koeien,geiten en buffalo`s langs en over de weg.
ook bij iedere stop vele verkopers in de bus, gekkenhuis, allemaal willen ze wat verkopen, meeste hebben alle hetzelfde
dus veel gaan zonder iets te verkopen weg. mmmhhh lekker hoor, geroosterde vleermuis en kikkers!
ook zijn we diverse keren gestopt en werd er druk aan de bus gesleuteld, ook niet zòn fijn idee.
na 6 uur hobbelen "veilig en wel" aangekomen in Pakse.
leuke stad, nu al een beter gevoel dan met savannaketh.
en gelukkig, er was nog plek bij hotel lankham, een kleine kamer met aircon,t.v.,koelkast en warm water voor 100.000 kippen.
en het bed is geweldig. er zijn verschillende guesthouses en eettentjes hier, dat doet het al wat leuker aan.
zaterdag met een scooter naar champasak geweest, hier een khmer tempel bezocht (net als in Cambodja).
we waren al vroeg op pad voor de drukte èn warmte. erg mooi en ook best oud.
onderweg zelfs groene rijstvelden gezien, die zijn erg schaars omdat het nu droog seizoen is, en er alleen
droge verdorde velden te zien zijn.
ook best grappig, er zijn zoveel krot huisjes, maar dan wel met t.v. schotel erbij en meestal een flatscreen.
dat is toch zo`n contrast. huis is niet zo belangrijk als ze maar een dak boven hun hoofd hebben,
maar een mobiel of scooter is dan belangrijker voor hun dan een mooi huis.
we hebben alvast een combi ticket gekocht om terug naar Thailand te gaan om er zeker van te zijn voor een goede plek in de nachttrein naar Bangkok,
eerst met de bus naar de grens, dan over in andere bus
naar het treinstation, om daar dan de nachttrein naar Bangkok te nemen.maar dit is pas voor de 22 feb. op tijd boeken
anders zijn de laag slaap plaatsen vol!
ook hebben we weer heerlijk bij de india`s restaurant gegeten, allemaal verschillende gerechtjes in
div. schaaltjes met rijst en naan brood. oh tis zo genieten dan.
ook hier een frans achtig restaurant met weer van die comfortabele stoelen!!
de volgende ochtend met een lokale bus richting salavan, waar we er tijdens de rit zijn uit gezet
bij tat lo. dit is echt een klein dorpje, allerlei dieren die hier rond dwarrelen, knorretjes,kippen en kuikens, koeien.
zo grappig ze steken regelmatig de straat over en knorretje met z`n wiebelende staart en oortjes, lachen, dat maakt je dag weer goed.
dit dorp heeft een paar home stay`s en restaurantjes. hier blijven 3 of 4 nachten.
Er zijn hier maar een handjevol backpackers en het lijkt wel of de tijd hier heeft stilgestaan, het ideale relaxmoment, hier kom je echt lekker bij.
we hebben een goede kamer gevonden bij siphaesth home stay, solide schoon en goed bed voor 90.000 kip dit x zonder aircon.
dat is hier niet nodig. er zijn zelfs home stay`s voor 2 euro per nacht, maar dan heb je een dun matras, koud water,
en de badkamer is een grote ton met emmer erin, in klein buiten kamertje.op zich best grappig maar voor ons ruggetje niet echt
verstandig.en ons home stay heeft een geweldig uitzicht op een grote waterval, vanuit onze kamer loop je zo het terras van het restaurant op.
je kunt er door over de brug te gaan redelijk
gemakkelijk komen, en Dennis natuurlijk gelijk erin. dat is wat minder gemakkelijk. maar voor hem de moeite waard.
marijke zit al een weekje met pijn in haar onder been, scheen/kuit. heeft wat rode plekken en de kuit voelt hard aan
en het is soms erg pijnlijk. dacht eerst spierpijn, maar is nu al zeker ruim een week dus?? geen idee. effe wat rustiger aan
doen, erg jammer want nu kan ik niet alles doen, en doet dennis sommige dingen alleen. ook niet erg leuk, maar het is niet anders.
hoop toch dat het snel beter gaat, nu begint het wel wat te jeuken,en dat is toch een teken dat het hersteld!?
ik heb echt geen idee hoe ik eraan kom,was zo van de een op de andere dag, bizar.

  • 10 Februari 2014 - 20:20

    Wil:

    Hoi Dennis en Marijke, wat een belevenissen weer!! Klinkt super en ik heb heimwee...... Lisette is ondertussen ook onderweg naar Thailand en gaat ook zeker weten genieten van alles wat ze tegenkomt. Voor haar is het nog nieuw en ik hoop echt dat jullie haar in Bangkok ontmoeten. Heeeeeeeeel veel plezier verder. Liefs Wil

  • 11 Februari 2014 - 12:47

    Sandra Arendz Alias Krullie:

    Zo, koppie thee, broodje en een laptop en ik zit er helemaal klaar voor. Na weken te hebben gedacht dat jullie ergens gevangen zaten in de rimboe kreeg ik eindelijk via mijn Facebook bericht. Nu ligt dat niet aan jullie maar ik kreeg geen berichten door. Probleem opgelost dus nu komen jullie niet meer van mij af. Na al jullie verhalen gelezen te hebben en dat waren er inmiddels vijf stuks ( jullie zijn ook geen mensen van weinig woorden in jullie verslagen) ben ik twee dagen verder en kan ik eindelijk terug schrijven. Wat geweldig dat jullie met kippen betalen. Zal wel zwaar sjouwen zijn al die kippen in je portemonnee. Nu verdacht ik Dennis er al van dat het een rijke stinkerd was maar dat hij zo'n grote portemonnee had dat had ik niet verwacht. Maar goed dat ze er niet met koeien betalen aangezien jullie al met rugklachten lopen. Zo de flauwe grap is gemaakt dus die kunnen we vanaf nu achterwege laten. Aan jullie verhalen te zien hebben jullie het ongelofelijk naar jullie zin en dat is jullie heel erg gegund. Wat een giller dat jullie in een hoerenbuurt zaten. Ach eens moet de eerste keer zijn toch???? Houd die kerel van je maar goed bij je Marijkie.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Druk bezig met een school te zoeken voor Britt. Ja, kleine meisjes worden groot en mogen dan naar het voortgezet onderwijs. Mijn hemel, dat mijn ouders mij überhaupt richting de RSG lieten gaan op die leeftijd. Ik heb het gevoel dat ik mijn kind aan de leeuwen voer. Maar goed, ze wil niet meer klein zijn en vertroeteld worden dus moet ook deze moeder er aan geloven. We hebben sinds vandaag weer knap weer in Nederland. Wat een hoosbuien. We drijven nog niet weg zoals in Engeland maar ik word er niet vrolijk van. Gelukkig hoorde ik vanmorgen de vogeltjes fluiten en zag ik het zonnetje schijnen dus je begrijpt het........ daar word ik nou vrolijk van!!!!!
    Jullie missen de olympische spelen. Wat een genot om er naar te kijken. Al zeven medailles in de pocket. En wat leuk om Willem en Maxima zo uit hun dak te zien gaan. Nou, genieten jullie maar van al dat lekkere eten en mooie uitzicht dan kijk ik naar Sven Kramer in zijn strakke pakkie. Hebben ze nog mooie boedha's Marijke???????

  • 15 Februari 2014 - 21:21

    KLAAS EN ANNIE:

    HOI MARIJKE,
    HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE 40 STE VERJAARDAG,
    NOG EEN HELE MOOIE TIJD SAMEN.
    GROETJES VAN KLAAS EN ANNIE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

dennis en marijke

2 maandjes heerlijk ronddwalen door Thailand met name island hopping met een aardig robbinson gehalte!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 65105

Voorgaande reizen:

23 Januari 2014 - 08 Maart 2014

Thailand/Laos 2014

08 Januari 2012 - 08 Maart 2012

Thailand 2012

15 Januari 2010 - 10 April 2010

Filipijnen 2010

05 Januari 2008 - 15 Maart 2008

Azie 2006 en 2008.

Landen bezocht: