takheak and savannakhet - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu takheak and savannakhet - Reisverslag uit Khwaeng_Savannakhet, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

takheak and savannakhet

Door: Dennis en Marijke

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

08 Februari 2014 | Laos, Khwaeng_Savannakhet

met de bus naar thakhek!
voor het eerst met de lokale bus,en dat viel niet mee, de stoelen goed hoor maar omdat dit
geen aircon maar arko was, de hele rit alle ramen op en dus aan het einde van de rit
een uit gewaaid hoofd hadden, we waren helemaal stuk bij aankomst.
al snel een slaapplek gevonden bij southida guesthouse 150.000 kip, nee geen koopje
maar andere waren nog duurder.hele grote kamer met aircon en balkon.
iedere ochtend als de kloktoren van de kerk ging, gingen alle honden in de buurt blaffen en janken.
ook al vroeg in de morgen!
tis een klein dorp met weinig. er waren een paar eet tentjes, wij aten bij een tentje van een chinees.
erg druk, duurde ook erg lang voor we het eten kregen, maar het was echt zo lekker.en het goedkoopste
biertje tot nu toe, 9.000 kip. ook het eten was niet duur.
de volgende dag was hij helaas dicht. ook is er iedere avond een soort kermis voor de kinderen.
met een opblaaskussen, schiettent, en dart pijltjes gooien. best grappig.
we hebben een busticket geregeld bij een ander guesthoude incl. de tuk tuk naat het bus station.
de volgende dag vroeg op, effe ontbijten, toen naar dat guesthouse gegaan waar we werden opgehaald.
op het busstation aangekomen zagen we de bus staan en dachten,
de ramen kunnen niet open dus , oh toch met aircon, nou niet dus.
het was dus erg fijn dat wij voorin de bus zaten met de deur open.
achter in de bus was het echt warm/benauwd.
al was de rit erg snel, om 11 uur vetrokken en om 14 uur aangekomen.
met een tuk tuk naar guesthoude leena, hier uiteindelijk een kamer gevonden.
eerst x niet zeker, dennis nog naar ander , kwamen er andere die onze kamer wel namen (balen achteraf)
ander kamer gekregen, deed de aircon het niet, ja je betaald er toch ook voor, weer verhuizen,
deze kamer vol met dooie muggen, badkamer zat eronder, was zo schoon, maar ook in de kamer zelf.
dus een spray gekocht. alles ingespoten, wij ergens eten, terug en alles dood.
nu alles netjes.oh we hadden trouwens op een plein gegeten bij een klein retaurantje erg leuk.
je waande je even in frankrijk, raar maar omdat de huizen hier zo frans zijn.
redelijk geslapen, vroeg eruit, fiets voor deze dag gehuurd voor 10.000kip, 1 euro knaller!
`s morgens naar het busstation geweest, morgen weer met de bus, dan naar pakse.
de eerste op 7 uur en dan 9 uur,10.30,12.30, wij nemen die van 9 uur is schappelijke tijd.
deze rit zou 6 uur duren maar hier weet je het nooit.
daarna naar het dinoaures museum geweest, best intressant. ze hebben hier in de buurt div. botten
gevonden van een hele grote. deze uitgestalt in een museum met tekst en uitleg erbij.
toen ng even naar een vietnamese tempel, en toen terug, en was het pas 10 uur!!
we waren er vroeg bij vandaag, ook i.v.m. de warmte.
nu het een en ander uitzoeken voor de komende dagen.
we mogen hier maar 30 dagen in laos blijven dus moeten we dat wel goed uitrekenen.
en we mogen terug naar thailand maar dan maar voor 15 dagen, dus ook hier moeten we rekening mee houden.
zal wel goedkomen allemaal.

oh ja de kinderen eerste woordje, money, en hun hand ophouden, moet toch niet gekker worden (maar gelukkig
zijn er ook nog lieve bij die zwaaien en gedag zeggen)

en ja ja dennis heeft zijn baard na een week eraf gehaald, door de warmte niet zo fijn.

• 08 Februari 2014 - 17:23

Kitty:

lekker om weer te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. je taat van het weekend in de zondagskrant met je valentinobossie. leuke foto. hier gaat alles goed vanmiddag mooi schaatsen gekeken en 1 2 3 is binnen. was mooi om te zien. jij kom mooi onder de valentijn week uit. maar ik ga me voorbereiden(altijd leuk om te werken dit soort weken). heel veel plezier nog en blijf lekker de berichten sturen. weer veel plezier.

• 09 Februari 2014 - 09:58

Len:

goed te horen dat alles goed gaat bij jullie. Hier ook alles ok! Veel plezier.xx