Genieten. - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Genieten. - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Genieten.

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

03 Maart 2010 | Filipijnen, El Nido

Ja ja we zijn al over de helft hoor!!

Oh ja wat wel zo goed is om te weten, het hutje op Roxas was net zo groot als ons twee persoonsbed. Kun je nagaan!! De binnenkomst was daarom wel erg lachen. Eerst kreeg dennis een zelfde met een ander twee persoonsbed, waarvan twee matrassen op elkaar, nou dat is voor ons helemaal geen doen, dus daar ging hij niet mee akkoord. En daarna dus deze.

Goed we zijn zaterdag toer A wezen doen, gingen we naar Big lagoon, small lagoon,secret lagoon, miniloc eiland daar gelunched, en we zouden naar Entalula eiland, maar daar wist de schipper niks van!!! Maar daarom hadden we de toer geboekt, omdat het t.v. programma expeditie robinson is opgenomen, dat was balen, en wij terug naar het kantoor waar we het geboekt hadden. Die konden weinig voor ons doen.De rest van de toer was wel erg gezellig, we waren met z`n vieren, twee uit zweden een jong stel. De dag erna een `rustdag`. Maar om 5.30 begon de kerkklokken al te luiden erg hard en duidelijk. En je hoorde veel zingen. Wat gewinkeld en luieren, en gewandeld. Ook naar Carong carong strand gegaan dat viel erg tegen, ook omdat het eb was. Effe een lunchel gedaan en weer terug.
De volgende dag,maandag toer B, Speciaal voor Entalula gevraagt5 en ja hoor daare gingen we als eerste heen mooi eiland wit strand, moeilijk voor te stellen dat ze daar geweest zijn met robinson.
Ook nog naar twee grotten, een moest je door een heel klein gat en klimmen e.d. (niks voor marijke) uiteindelijk door een nog kleiner gat op de grond en toen zagen ze allemaal vleermuizen (en veel stront ervan!) Het andere was in het water maar er zwommen heel veel grote kwallen, (dus ook niks voor marijke) alleen dennis en een ander gingen het water in de rest dorst het niet aan. We hadden nu drie americanen erbij aan boord. Op het einde weer naar een mooi eiland om een uurtje te vertoeven. Weinig schaduw en wat nog erger was er was een hong aangespoelt, deze was zeker mishandeld, hij had een touw om zijn staart en een gat in zijn hoofd, stinken. We werden er ontpasselijk van en zijn meteen van het eiland af gegaan. Dat was echt heel triest, maar hier gaan ze heel anders om met honden en katten als wij, maar dit nee niet prettig.
We hebben besloten om geen toertjes meer te doen, De rest is alleen met strandjes maar vaak met weinig of geen schaduw, dat is niet verstandig. Dus we gaan hier lekker naar het strand, op lekkere stoelen met voeten bankje, hier gaan we de laatste drie dagen vertoeven. We hebben voor vrijdag 5 maart een ferry boot naar Coron geboekt ( op hoop van zege maar) we vertrekken om 7.30 en de tocht duurt 6 tot 8 uur. Dus dat word een fijne dag op het water. Voor 10 maart hebben we een vlucht met cebu pacific geboekt naar Manilla.Daar horen jullie weer later over.
Wat nog wel vreemd is we horen s`avonds laat steeds een soort alarm, deze nu al twee keer gehoord geen idee wat het is , wij dachten meteen tsunami, maar hier reageerd niemand. We moeten het toch nog effe navragen.
doooooooooooeeeeeiiii.

• 03 Maart 2010 - 09:40

Kitty:

heerlijk genieten, dat is het goede woord.
    ff wat anders, het duurt nog heel lang maar 20 april is er bij mij weer een verjaardagsontbijtje. ik ben de 24 ste jarig, maar dat valt op zaterdag. dus geen dag voor een ontbijtje.
    schrijf hem alvast maar in je agenda.
    en verder weer veel plezier. het is hier ondertussen mooi weer geworden, het was gister ong. 10 graden dus erg lekker. s nachts vriest het nog wel. maar ja dat maakt dan niet uit. okee tot schrijfs.

• 03 Maart 2010 - 18:01

Len:

nou, lekker genieten van je tweepersoonsbedje dan maar. Lekker vroeg gewekt en dan gezellig zwemmen. ohoh wat maken jullie toch mee.
    Effe vragen van dat alarm???
    Misschien een uitgaansverbod??
    kusjes weer.