Tijd voor wat aktie. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Tijd voor wat aktie. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Tijd voor wat aktie.

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

18 Januari 2008 | Indonesië, Batavia

Gister weer een scooter gehuurd voor de hele dag. Het weer was er perfect voor.
Wij zijn eerst naar Ambarita terug gegaan, want dat konden we eerst niet vinden.
In het hotel de juiste richting gevraagd, en zo kwamen we er achter dat we er al een paar keer langs waren gereden. Hier kon je een openlucht rechtzaal bezichtigen. Deze hebben stenen tafels en stoelen. Hier deden ze vroeger de slechterikken terrecht stellen, en kregen ze ter plekken hun straf, zoals zweep-slagen. Daarna naar Tomok, dat ligt aan de andere zijde van het eiland.
En we zijn verder gereden de bergen in.
Echt heel mooi en hoog, met heel veel rijst en thee plantages.
Alleen kregen we onderweg een probleempje
de weg hield ermee op. Dus einde oefening (er was een stuk van de berg afgebrokkeld) dat was wel erg jammer.
Dus weer terug naar ons onderkomen, voor de dagelijkse gang van zaken.
Een dompeltje, een biertje, een zonnetje en een hapje.
Vandaag onze laatste dag hier op het eiland Samosir, hier gaan we zeker terugkomen. Morgen vertrekken we rond 10 uur met de boot naar Parapat.
En dan met de bus terug naar Medan.
Hier blijven we (gelukkig) 1 nachtje slapen, en vliegen we 20 januari naar Jakarta.

• 18 Januari 2008 - 18:38

Bon-sol:

vanavond je (schoon)vader even laten zien wat jullie allemaal uitspoken. Hij en ik ook vinden de foto´s prachtig.
    en zondag weer verder. Veel plezier en goeie reis!!!!!
    Wij hadden hier vandaag 24 graden..echt super. ik zal ook wat zon naar Nederland sturen..want daar hebben ze alleen maar regen!!!!!!
    Volgens ons is het bij jullie nu alle dagen droog..hopenlijk blijft dat zo... groetjes vanuit Spanje

• 18 Januari 2008 - 19:13

Sandra En Peter:

Jeetje jullie leven is echt zwaar he daar. Beetje rondrijden, hotelletje, biertje, zwemmen etc. Echt ik zou niet met jullie willen ruilen hoor. Wat een hondeleven. Gelukkig zitten wij in Nederland lekker in de regen, lekker binnen, op een frisje want ja je moet de kids nog van school halen, en ons hotel moet natuurlijk schoongemaakt worden. Dus ja jullie hadden natuurlijk graag hier geweest om mijn leven over te nemen.
    Ik had vandaag een friese stabei puppy gevonden bij Britt haar school, na bellen met de politie en dierenambulance werd hij na een uur opgehaald door zijn bazinnetje. Hij kwam helemaal bij Cultura vandaan. Arme beest was er stiekem vandoor gegaan en toen niet meer weten waar hij naar toe moest. Dus dat was mijn spannende ervaring hier in Andijk. Nou hou nog even vol, nog een aantal weken en dan mogen jullie lekker weer naar huis he....... Als jullie het echt niet meer redden daar wil ik jullie graag komen halen hoor zo ben ik!!!!!

Groetjes Sandra

• 18 Januari 2008 - 22:19

Boy:

Yo dennis, zo te zien vermaak je je wel. Maar goed dat ze buiten Nederland ook bier kennen :)

• 19 Januari 2008 - 10:05

Len:

Die problemen hebben wij gelukkig niet hier dat de weg er ineens mee ophoudt. Jeetje, wat een gedoe, nietwaar. Verder sluit ik mij helemaal aan bij Sandra en Peter.
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Dikke kus Pap en len.

• 23 Januari 2008 - 15:22

Esther :

Hoi
    Zo te zien hebben jullie het geweldig naar jullie zin. Hele mooie foto's. Geniet van jullie verdere vakantie. En ik blijf jullie volgen op de site.
    Tot ziens in Deen...