nog effe terug - Reisverslag uit Baguio, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu nog effe terug - Reisverslag uit Baguio, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

nog effe terug

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

13 Maart 2010 | Filipijnen, Baguio

Nou dat viel toch nu nog mee.

We zijn van Coron naar Manilla gevlogen. Dat ging best goed nog geen uurtje. Het vliegveld van Coron was echt niks en heel klein, een landingsbaan en starbaan. Wij gingen met een klein propellor vliegtuigje, best anders.
In Manilla alleen geshopt in de grootste mall van asia. De dag erna met de bus naar Bagiou, Best een luxe en met aircon, dus de truien uit de back-pack moeten halen. De rit duurde 7 uur en we hadden geboekt bij Benquet pinn tourist inn, kost 900p per nacht incl. ontbijd. Gelukkig ook een warme douche want het scheelt hier wel een aantal graden, overdag 15 graden en s`avonds wel 20 graden, dus dat is effe wennen. HIer een nacht gebleven. Het is een grote stad, we zitten op 2500 mtr hoogte, met echt veel mensen op straat. Naar de lokale markt geweest, waar we zomaar aarbeien tegen kwamen. Ook hebben ze veel soorten groente hier en echte sla. Dat komt natuurlijk door de temperatuur vershil. In de andere eilanden kregen we steeds kool als sla.Goede bedden dus zeer goed geslapen. De bus om 8.30 naar Sagada genomen, een klein dorpje in de bergen. De mensen zien er hier toch anders uit, meer op de mensen uit peru (niet dat we daar ooit geweest zijn!!) Hier is het nog kouder, maar we hebben lekker een warm vest mee en een arme deken op bed, ook best wel weer lekker hoor.
Na een nahtje slapen zijn we de volgende dag gaan hiken, nou dat was best pittig. Eerst naar een begraafplaats, en vnuit daar een smal, zand en tots achtig paadje genomen. Eerst naar de valley naar de hangende doods kisten aan de rots wanden best vreemd dit hangt er al jaren en er liggen gewoon mensen in!
toen via een ander pad lang de rivier soms glibberig , weer naar boven, daar kwamen we nog buffalo`s tegen, precies waar wij langs moesten, best eng want ze kunnen best gevaarlijk zijn. Rennen!!! Ook dat is gelukt en na veel zweten en hijgen zijn we eindelijk bij de eg aangekomen. Dan merk je toch wel dat we nog niet zo veel gedaan hebben, alleen strand en island hoppen.Daarna na het beroemde Ygurt house geweest, heerlijk gegeten en hun beroemde yogurt genomen, nou dat was net room-monchou kaas achtig maar best lekker hoor.
Vanavond gan we ergens buffet eten, zal wel goed gaan.
Alles gaat hier om 21.00 dicht einde dag.
nou misscien tot over een paar dagen anders de 23ste in manilla.
groetjes

• 14 Maart 2010 - 12:09

Pap En Mam:

wat een verrassing !!!!
    toch weer een verslag van jullie. Deze keer doordrenkt met zweetdruppels / steile en glibberige paden....kisten met botten...echte sla en nog veel meer.
    En de temperatuur ??!! Ga maar snel naar beneden en stop de truien nog even ver weg.
    Veel plezier en tot hoors

groetjes uit Putten xx

• 14 Maart 2010 - 16:14

Len:

gatfer, die kisten.

En Dennis, goed je best maar doen met buffel eten.

doei weer. xxxx

• 16 Maart 2010 - 20:01

Mandy:

he dennis en marijke
    zo maken jullie even wat mee getver! dan kun je maar beter finding nemo tegenkomen hihi! geniet er allemaal maar lekker van niet teveel bruin worden hoor dat steekt zo af als je terugkom dan moeten wij met z'n allen een zonnebank kuur ondergaan, hihi. groetjes mandy