Effe wennen! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Effe wennen! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Effe wennen!

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

10 Maart 2010 | Filipijnen, Manilla

Zo Coron is wel effe anders, wij hadden een beetje als El Nido verwacht.
Het is meer een grotere stad, geen strand,het staat bekend om de cashewnoten (erg lekker hoor) en ook niet van die leuke eilandhop toertjes. Dus hebben we een boot voor 1500p gehuurd voor mogen.
Wij met de boot met 4 personen ook het zweedse stel erbij die we in el nido ook op zo`n toertje hadden. Erg gezellig. We zijn eerst naar alle 3 de lake`s gegaan, eerst Kanyangan, een hoge klim omhoog en daarna meteen weer naar beneden. erg mooi uitzicht met het water verschil van kleuren. Lekker gezwommen en gesnoekeld, toen naar Baracuda lake, een hele enge en best gevaarlijke klim met stijle steen partijen waar een soort trap op gemaakt was. Maar wel een kleine klim, hier moesten baracuda`s in zwemmen maar die hebben wij gemist, toen naar de twin lake, hier moesten we onder eeen grot door om er te komen. Het water gaf een leuk effect omdat het zout en zoet water met elkaar gemengd werd.Dus met snorklen niet te veel bewegen want anders zie je niets.
Toen geluchtd op 91 beach echt geweldig mooi wit strand supre helder water. Daarna naar een oorlog schip wrak onder water waar je kon snorkelen, best grappig om te zien. Toen nog naar 7 islands, hier kon je ook geweldig snorkelen en schildpadden zien (wij weer niet he). het was zeker de moeite. Bij alle bezochte bezienswaardigheden kwam er een kleine banka naar de boot om fee-geld te vragen, dat verschilde van 100p tot 200p, dus dat kwam er ook nog bij.
Maar het was een gezellige dag.
We waren om 16.30 weer terug, toen bij de duikschool gevraagt of hun morgen nog met de boot weg gingen en waar ze naar toe gingen. Ze gingen 3 wrakken bekijken, en de laatste is ook om te snorkelen. Voor 450p mochten we mee incl. luch cola/sprite/bier, dus die keuze was snel gemaakt. Om 9.30 met een hele grote boot met drie verdiepeingen gingen we de andere kant op als met de dag toer. Best ver gevaren voor ze de eerste duik gingen doen. Het was best grappig om zo die duiker te zien, en wij gingen gewoon zwemmen. Met de laatste wel mee maar er was niet veel te zien, maar omdat er in Coron niet veel te doen is ben je zo toch een dagje op stap. De lunch was trouwens geweldig lekker, curry, spicy kip, salade, rijst, fruit echt super.We warem pas om 18.30 terug dus meteen eten echt honger. De volgende dag een rust dag, pakdag, en uitzoeken hoe en wat in het noorden.
Vandaag met een klein propellor vliegtuig naar manilla we hadden iets vetraging. Bij het vliegveld met moeite een witte taxi gevonden, wat een corrupt zootje zeg, ze horen met de meter te werken maar vele doen dit niet en hopen zo meer te verdienen. Daar trappen wij niet in. Al met al een gevonden, begon hij over een extra 50p, wij zeiden gewoon de meter aan de ons naar het hotel brengen, toen stopte hij en moesten we uitstappen!!! bij een tankstation, iedereen raar kijken. Toen kwam de securetie eraan en die heeft ons geholpen. Om 14.30 bij het hotel, best aardig, met zwembad. Toen de spullen neerzetten en meteen naar de grote mall of asia.
Wat een doolhof zeg, we zijn nu net terug, ben echt helemaal kapot. Effe nog wat drinken en dan......
Morgen weer vroeg met de bus naar Baquio.
trusten.

• 10 Maart 2010 - 12:43

Sandra Mario En Twan:

hoi
    wat gaat het allemaal toch voorspoedig zo en wat zullen jullie een conditie hebben als jullie terug komen.het is hier nog steeds koud en snachts vriest het.wij willen nu ookk wel eens wat van de warme zon dus als jullie nog ruimte hebben in jullie koffer neem dan maar wat mee,lijkt me heerlijk.hebben jullie nog een keer alarm gehad of was het 2 malig.nou geniet maar lekker en we houden jullie in de gaten en marijke we zien je sproeten op de fot's alweer flink dus je zal wel weer poepi bruin zijn.
    groetjes en kusje uit het koude andijk

• 10 Maart 2010 - 13:22

Lisette:

hoi dennis en marijke
    ik lees dat jullie toch wel erg genieten van alles wat een super vakantie en wat een mooie natuur geniet er nog maar lekker van want het gaat al weer hard genoeg gr lisette

• 14 Maart 2010 - 16:01

Len:

Nou, weer een hele ervaring rijker.
    Blijft spannend allemaal nietwaar.
    Vandaag hebben jullie met pap gesproken dus zijn jullie bij.
    Veel plezier nog hè.
    Liefs xxx