Veilig aangekomen. - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen. - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen.

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

06 Maart 2010 | Filipijnen, Manilla

Zo we hebben de FOTO`S van de jeepney`s toegevoegt hoor zie de verschillen ebn raad met welke wij zijn gegaan!!!

De laatste dagen in El nido waren erg relaxed. Na het mailen van de vorige keer gingen we effe wat eten, nou dennis een lapu lapu visje en ik calamaris, het zou een vers visje zijn maar dat was het toch zeker niet en dennis heeft hem daarom ook niet opgegeten en `terug` gestuurd, toen maar chicken teriaki besteld, ook deze niet goed de kip was nog rauw! Toen maar betaald en weg gegaan, dat kan nog best gevaarlijk zijn, maar dennis heeft gelukkig een hele sterke maag en niets geen last van gehad.
Er liggen hier ook vele grote boten, een olie-boot en ook marine schepen. Oh ja de douch hier is echt heel koud, ik denk het komt meteen vanuit de bergen, best schrikken s`morgens. De laatste dag toch nog verbrand, heel vreemd hele tijd onder de parasol en het was erg bewolkt maar goed dat kleurt ook wel weer bij.Morgen gaan we met de Jessabel naar Coron. We hebben pindekaas gevonden (ook nog chocopasta gezien, maar niet meer kunnen vinden) en lekkere broodjes gekocht. De volgende ochtend om 4.30 opgestaan, omdat hier de stroom tussen 5.30 en 6.00 uit gaat(tot laat in de middag) en het dan nog te donker is om te douchen en te pakkken. Toen een lekker ontbijdje genomen en we zijn daarna naar de pier gegaan, jammer de boot is er nog niet. Dus wachten.........
Er kwamen een hele grote groep duitsers, deze doen een luxe rondreis, en gingen ook mee met de boot. Nou dat zijn door douwers, wij wilde voorin op de boot, maar dat is niet gelukt, dus de achterste kajuit genomen. Toch nog weer 1 uur vertraging er was iemand die met een brommer nog mee moest maar er was iets fout met zijn papieren ofzo. En toen zouden we gaan, was er iets met de motor!!! Dat werd effe spannend maar na een tijdje toch nog aan gekregen en gehouden. Wij op weg, mooi langs div. eilandjes, helaas zaten we wel volop in de hete zon dus goed insmeren, na ongeveer 1 uur begon het toch wel wat ruiger te worden, veel opspattend water. Toen was het toch wel goed te zien dat we achterin zaten, want de mensen voor hadden hun reddingsvest aan met hun regenkleding, (stank voor dank).
Ook wij kregen wat last maar konden de luiken dicht doen, en dat kon voor niet.Maar op het einde kwam het water echt uit alle kanten echt niet grappig. De bemaning heeft denk ik in totaal wel 5x naar de motor gekeken en gerepareed dat was best `eng` , veel rook dus stinken en herrie. De boot zou er volgens de brochure tussen de 6 tot 8 uur over doen, wij deden er 10 en een half uur over. We waren net voor donker binnen bij de haven. Denk je alles gehad te hebben, nee hoor, de boot is te groot en moesten we met kleine bootjes worden opgehaald en naar de kade worden gebracht. Dat viel niet mee ze deden de boot prop vol, en met het uitstappen geen houvast niets. Maar al met al we zijn er en WE HEBBEN HET OVERLEEFD!!.
Een voordeel we werden bij ons hotel afgezet met de boot. dat viel weer effe mee. Het was een mooie maar ook zeker zeer vermoeide dag.
lekker slapen.

• 06 Maart 2010 - 08:57

Annemieke:

Ziet er leuk uit die bus, die zou hier echt rijp voor de sloop zijn.....
    Zag die boot er net zo uit....
    Ach jullie hebben jullie hotel weer gehaald......
    Allemaal mooie paradijsjes hoor, witte stranden, mooie palmbomen, strak blauwe zee...super, geniet er nog maar lekker van.
    Dikke kus van ons 4tjes.

• 06 Maart 2010 - 09:33

Pap En Mam:

geweldig dat jullie het gehaald hebben en voor het hotel afgezet worden met een bootje is toch wel heel byzonder.
    Inmiddels is het hier lente / achter de ramen, dat wel.
    vannacht -6, dus....blijf daar nog maar even.
    Wel goed smeren.
    groetjes

• 06 Maart 2010 - 18:00

Pa En Ma:

volgens ons hebben jullie nu ook trek in een lekkere bal gehakt !!

gr uit Putten

• 09 Maart 2010 - 16:44

Len:

jeetje allemaal spannend weer.
    Wij hebben gewoon weer vorst.