Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Vientiane

Door: Dennis en Marijke

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

02 Februari 2014 | Laos, Vientiane

Zo, op naar Vientiane, een stad waar we 8 jaar geleden ook al waren, hier zullen we 2 nachten verblijven
om daarna verder te reizen naar Takhek.
op tijd eruit en eerst een ontbijtje, gelukkig is daar tijd voor. meteen een stokbroodje om mee te nemen voor
onderweg. uit checken en dan zelf naar het bus station gegaan, na effe zoeken,gelukt, veel moeten wachten we gingen
uiteindelijk om 10.30 rijden. bus was goed, ruimte en zachte stoelen. eerst weer een stuk door de bergen,
daarna op het vlakke terecht gekomen.3,5 uur.
zo kwamen we om 14.00 uur aan in het busstation van Vientiane, zoals overal in asie ligt ook dit busstation
zeker 10 km buiten de stad waar ook hier de tuk-tuk maffia weer regeert,
met een aantal mensen een tuk tuk genomen naar het centrum, ze zeggen dat de grote bussen niet in de
stad mogen komen maar weten beter,
zo moet je weer een tuk tuk nemen, extra geld dat binnen komt. gemeen maar ja zo werkt het.
eerst even wat drinken, bijkomen. toen op zoek naar een slaap plaats, de eerste viel niet mee, licht kreeg ik
niet aan, badkamer vol schimmel, en toen ik de deur dicht deed kreeg ik een schok. deze is het niet geworden.
twee andere zaten al vol, nu bij mixok terecht gekomen, 15.000 kip incl. ontbijt.
toen even naar de rivier, maar ook hier is veel verandert er ligt zelfs een autoweg langs de rivier.
voorheen waren hier heel veel eetstalletjes waar je heerlijk kon eten, nu grote markt( ook leuk).je kan trouwens
als je wilt zo naar de overkant, Thailand. het is zelfs te zwemmen.
toen even opfrissen in het guesthouse. nu wat eten scoren, nou dat viel erg mee, in de straat tegenover ons
een eetstalletje met barbecue, kip, porc, vis, worst, veel keus en het rook goed.
Dennis had spare-rib ik vis, en samen 1 worstje geprobeerd. nou die vis was echt perfect goed gemaakt zeg.
voor we op tuk gingen effe nog een biertje voor op ons terras bij het guesthouse.
toen ik even naar de toilet ging, kwam er een local vrouw(?!), die Dennis een beetje bestudeerde, maar liep toen wel door
maar keek toch nog 1 x om. toen ik weer naar buiten kwam, kwam de een na de andere vrouw erbij. alle schaars gekleed,
veel make-up en vragen om de aandacht van de mannen. ons guesthouse staat dus midden op een kruispunt
wat dus een tippel zone is. lachen niet?
overduidelijk ook veel ladyboys en travo`s en zo, dus tis altijd even spannend wat je mee naar `huis`neemt ha ha.
het zal je maar gebeuren, en dit is zeker gebeurt omdat ze echt zo goed lijken.
dus we zijn nog even blijven zitten om te genieten hoe en wat er allemaal gebeurde, regelmatig werd er gescoord.
zelfs boven op onze kamer konden we ze horen, aandacht vragen naar de mannen.
redelijk geslapen, toch veel straat verkeer.
De volgende dag een fiets voor 1.50 gehuurd, en naar wat-jes en tempels geweest. mooi maar erg heet hoor.
tis nu 37-38 gr.
Morgen gaan we dus naar Takhek, deze keer geen vip bus maar een gewone local bus,waarschijnlijk zal de rit
tussen de 5 en 8 uur gaan duren, pfff zonder airco zal dat wel afzien zijn, maar goed back-packers zoals we zijn
draaien we ook hier onze hand niet voor om!!

oh ja Dennis laat zijn baard staan!! anders ben je geen echte back-packer.
hoelang zal hij het vol houden(en ik)?? we houden jullie op de hoogte.

je kunt hier per x 100 euro pinnen niet meer, omdat je dan al een pak met papier geld hebt.
maar voor elke transactie betaald je wel. en omdat we straks naar plekken gaan waar je niet kunt pinnen
moeten we alvast wat inslaan, dus hebben nu echt pakken met geld overal een beetje verdeeld.

• 02 Februari 2014 - 09:48

Marcel En Ilse:

Hey Dennis, Marijke,
    Terrasje pakken en mensen kijken doet het altijd goed, maar in dit geval helemaal lachen lijkt me.
    Hier in NL ook alles in orde. Geniet van jullie vakantie!!

Groetjes, Marcel en Ilse

• 02 Februari 2014 - 18:03

Wil:

Spannende belevenissen allemaal!!! Super leuk om een mee te maken. Geniet verder en drink een biertje van me..