Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Door: Dennis en Marijke

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

01 Februari 2014 | Laos, Vangviang

de bus naar vang vieng, we kwamen aan op `t busstation hij stond meteen klaar om te vertrekken.
kijk dat schiet op. de rit was erg mooi door de bergen, duurt wat langer maar tis het waard.
vele kleine leuke dorpjes, zie je meteen waar dorkas z`n kleding naar toe brengt, zoveel wat wij jaren terug droegen
grappig maar zeker ook goed doel.we kregen 3x een kleine pauze, de eerste x was langs de kant van de weg!!! beetje vreemd, iedereen
de bus uit om zijn behoefte te doen, de andere keren was bij bus stop, dus kon ik ook wat lozen.
en we waren er al rond 14 uur dus dat viel toch `n uurtje mee, dat zal niet vaak gebeuren in dit soort landen.
guesthouse wat we wilde was al vol, jammer, nu bij het guesthouse terrecht gekomen waar we 8 jaar terug ook waren, malany kost 10.000kip
per nacht. mooie grote kamer en douche, netjes en schoon.
wel veel veranderd hoor. de straten zijn nu geasfalteerd, meerder hotels en eet tentjes, en er is echt overal wifi, best handig
met de telefoon van Dennis!
ook langs de rivier minder tentjes met tubing i.v.m. teveel ongelukken met teveel drank en drugs.
we hebben de volgende dag een fiets gehuurd en langs en door het platteland gefietst, erg mooi allemaal hoor.
was goed te doen, voor 15.000 kip(1.50) per dag! lachen toch.
`s avonds zijn we bij een restaurant terecht gekomen met vele kippen op een spit, lekker lekker, barbecue met spit op tandwielen
dus de kippen draaien uit zichzelf rond best grappig om te zien vooral als ze echt snel gaan.
een hele kip voor 40.000 kip.
door het fietsen zijn we eindelijk een beetje gekleurd we zijn erg voorzichtig dit keer.
ook zijn we met de fiets naar het bus station gegaan om info te winnen over onze volgende trip naar Vientiane.
uiteindelijk besloten om het via ons guesthouse te doen, voor 45.000 kip p.p dan is alles goed geregeld.
oh ja tis vandaag ook chinees nieuwjaar, maar tot nu toe niets van gemerkt nog, volgt nog......
wel erg druk met chinezen die hier voor het weekend heen komen om het te vieren. wij zijn bij een straattentje beland
hier lekker kip en eend van de barbecue gegeten, met rijst en groente.
nou chinees nieuwjaar viel erg tegen, hebben twee vuurpijlen gehoord en dat was het, of we hebben heel vast geslapen.
deze dag word een relax dag, even bij de rivier op hangmat gelegen, wat gewandeld en de tassen klaar voor vertrek gemaakt.
toen zijn we voor even in India beland(voor het eten) en ja dat is zo lekker, echt een aanrader.
al met al is het hier in vang vieng goed toeven, lekker weer en ook erg goedkoop allemaal.
morgen rond 10 uur met een v.i.p. bus naar Vientiane ong. 4 uurtjes bussen, we gaan zelf naar het busstation zodat we als eerste zijn
voor goeie plekken in de bus.

oh ja ben heel blij met mijn gewonnen post n.l. camera, maakt erg mooie foto`s en vrij simpel in gebruik, maar heeft
vele extra mogelijkheden. maar dat zien jullie nog wel.

en ja van die stoelen zullen jullie wel denken, hoezo lekkere stoelen, nou hier zit je vaak op plastic stapel stoelen
of houten rechtop zitters, dus echt relax is dat niet, dus waren we echt blij met deze luxe wicker stoelen, en moet je het ervan nemen.

• 01 Februari 2014 - 16:26

KLAAS EN ANNIE:

Wat een heerlijkheid elke keer B.B.Q. en dan nog lekkere kip en groente geweldig.
    En de fietsen waren ze een beetje Hollands of niet??????????????
    Je had moeten vragen om elektrisch, lekker makkelijk maar die zullen ze wel niet hebben.
    Groetjes.