Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

31 Januari 2014 | Laos, Luang Prabang

we hebben dezelfde middag lekker een rondje gewandeld op SLIPPERS!!
oh wat een verademing zeg, heerlijk.
de volgende dag met een ferry naar de overkant gegaan en daar langs de mekong rivier gelopen.
langs deze route verschillende stupa`s bezocht(zoiets als tempels) een ervan echt erg oud, ook een in een grot.
deze was geen succes. wat wel een succes is hier zijn de baguettes en la vas kiri hier, vroeger was dit van de Fransen en die
hebben dit heerlijke broodje achter gelaten.
en vandaag met een tuk tuk taxi, 220.000 naar de kuang si waterval. omdat hier een scam is met het huren van
een scooter hebben we dit keer voor deze optie gekozen.wel koud hoor achterin de tuk tuk.
we waren als een van de eerste dus voor foto`s echt
perfect. geen rare jappen die in allerlei standen voor je gaan staan!!
de waterval bestaat uit diverse hoogtes en blue lagoons,
ook kon je er evt. in zwemmen maar dat was toch net even iets te koud.
het was echt geweldig mooi, maar je raad het al, een waterval, dan moet je ook omhoog. op zich viel het eerste stuk mee.
maar je kon langs de waterval nog verder omhoog, en ja dat doen wij natuurlijk, nou op het eind werd het zo erg
glad dat ik niet verder durfde, en op mijn kont een stukje naar beneden moest, Dennis kwam niet meer bij
van het lachen(jullie waarschijnlijk nu ook niet)
maar ja ik geef toe soms ben ik een scheiterd, doe je niks aan.
Dennis is wel verder gegaan, en het was verder nog minder goed om te lopen(goeie keuze dus).
ook viel het wel iets tegen vond Dennis, wel was het helemaal bovenaan en kon je goed zien dat daar het water over de
hoogste rand ging. bizar om te zien. nou wij weer naar beneden.
ook waren er hier beren, die ze gered hebben van mishandeling en atraktie.
dit was erg leuk om te zien, rond 12.30 voeder tijd, hadden ze het eten voor ze verstopt was wel lachen. ze zien er zo lief uit.
je zou ze zo willen knuffelen.
we hebben nog even iets gedronken met het mooie uitzich op de waterval, en beneden bij een tentje kip stokjes van de barbecue.
die hadden we nog niet gehad, en het was erg Yammie.
toen weer op weg naar luang prabang. we doen iedere dag rond 15-16 hier een sappie bij lao blossum hotel. deze hebben echt heerlijke goeie stoelen.
dus effe relaxen. in de avond hebben we een restaurant ondekt waar je voor 60.000 kip onbeperkt kan barbecueën. je heb op je eigen
tafel een gat,hierin een klein stenen emmer,hierin hete kolen,hier bovenop een op z`n kop vergiet en daar kun je dan je vlees e.d op
leggen. in de rand word bouillon gegoten waar je groente in kunt koken, en ja soms viel het vlees er ook in
waardoor het steeds lekkerder qua smaak werd. het was wel een succes, groot buffel waar je uit kon kiezen. wij deden voornamelijk
vlees soorten, sla, want die groente konden we niet en dat waren echt mega stronken(wat moet je ermee)
Dennis helemaal in z`n nopjes.
morgen vertrekken we al vroeg naar vang vieng, rond 7 uur met de bus mee.

• 31 Januari 2014 - 12:32

Pap En Mam:

wat een mazzel hebben jullie met franse broodjes / heerlijke luie stoelen en een privé barbeque !!!!

Frum had ook mazzel. Ik had nét fris water in het kommetje gedaan en ........... frum ging tot m'n verbazing drinken. Wat bleek : buiten lag er ijs in de gieter en in de ton !!
    Zo koud is het hier vannacht geweest.
    Stuur maar wat warmte deze kant op.

• 31 Januari 2014 - 15:21

Afra:

Lieve mensen
    Wat hebben jullie het weer voor elkaar.
    Volop genieten van alles.

Een hele mooie tijd daar.

En ik lees dat frummel ook in goede handen is
    groetjes