Daar zijn we weer. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van dennis en marijke bellekom - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer.

Door: Dennis en Marijke.

Blijf op de hoogte en volg dennis en marijke

24 Januari 2008 | Indonesië, Batavia

Even een kleine terugblik.
Vanuit Lake Toba de ferry genomen van 10 uur. Een half uurtje later aangekomen in Parapat, en daar met de lokale bus naar Medan! Hier moesten we verplicht een nachtje slapen. We hebben expres een taxi genomen om veilig een onderkomen te zoeken. Deze man was erg aardig en heeft ons ook gewaarschuwd voor de vele criminaliteit hier in Medan. Bij het door ons gekozen questhouse aangekomen blijkt deze vol te zijn, en heeft de taxichaufeur ons ergens anders naartoe gebracht.Omdat we hem eerder een fooitje hadden gegeven hoefden we deze rit niet te betalen. We konden het niet geloven, er zijn dus ook nog goede mensen die je niet oplichten.We voelde ons niet echt op ons gemak en zijn dan ook erg vroeg op tuk gegaan.De volgende ochtend 5 uur eruit en om 6 uur werden we met een becak naar het vliegveld gebracht.Waren we al door alle controle enzo geweest kwamen we er achter dat er binnen niets te eten of drinken was, en we moesten nog ontbijten dus..............
Heb ik (Marijke) al mijn charmes in de strijd gegooid, en gevraagd of we weer terug mochten om wat te gaan eten, en gelukkig mocht het.Bij Dunkin Donuts een lekker broodje gegeten en warme thee en koffie.Omdat wij Expres Boarding hadden geboekt mochten wij met 4 andere als eerst het vliegtuig in, en omdat je geen vaste plaatsen hebt kun je de beste uitkiezen.En zo zaten wij lekker voorin, met extra veel beenruimte. Goed geregeld dus, volgende keer weer.In Jakarta aangekomen meteen een airport-bus naar Bogor genomen, dit duurde maar twee uurtjes.Vlakbij het treinstation een questhouse gevonden.De volgende dag naar de Botanic Gardens geweest, een heel groot park, met veel mooie bomen en planten. Ook bevind zich hier het optrekje van de president.Ook diverse `wilde` dieren gezien bij binnenkomst een gif groene slang met fel blauwe tong, een varaan(hagedis) en diverse grote vogels en vleermuizen
supergroot.Ook werden we nog
geintervieuwd door een groepje schoolieren, best grappig en effe samen op de foto. We zouden verder met de trein naar Bandung, maar dit gaf alleen een probleempje, dan moet je helemaal weer terug naar Jakarta en dan weer terug richting Bandung, dus hebben we voor een aircon-bus gekozen met zowaar nog een tourist aan boord, heel uitzonderlijk.De beste rit ooit, geen gejengel om nog meer mensen in de bus te krijgen, geen verkopers door de bus als je effe stil staat, of muzikanten die hun geweldige instrument geluiden met je willen delen, en dan er nog geld voor willen hebben ook.Je bent eerder geneigd om ze geld te geven om ze te laten ophouden!!Ook hier kom je veel armoede tegen, bedelaars, mensen die buiten leven en slapen. Ook wordt er overal afval neergegooid, dit komt dan in het water terecht en zo krijg je al die overstromingen in Jakarta omdat alles verstopt raakt maar dat kun je deze mensen echt niet wijsmaken. Ze leven nog steeds hetzelfde als 20 jaar terug. Zonde van zo`n mooi land.Het is soms best vermoeiend de meeste mensen staren je de hele tijd aan, of ze tikken elkaar aan, van zie daar, die witte!!! Soms kijken we terug, maar ook vaak niet. Sommige zijn aardig en knikken en andere kijken of ze nog nooit een tourist hebben gezien(vreemd)Dat maakt het reizen door deze gebieden erg avontuurlijk.Bandung is een grote stad en zijn daarom ook maar een nachtje gebeven By Morris questhouse.
Een inimini kamertje, maar lekker koel.
De volgende ochtend de trein naar Yogjakarta genomen. Dat viel tegen, de rit duurde 8 uur, en het was spaans benauwd in de trein. Ook mensen die je de hele rit gewoon aanstaren, je bent geneigd om te vragen wat er is maar je wild ook geen problemen maken. Bij aankomst eerst naar het toilet want die in de trein........Toen effe een verfrissing bij de restauratie. In de tussen tijd waren we al door drie mensen aangesproken die in rotterdam-nijmegen of den haag waren geweest en wilde ons via een omweg een tourtje aansmeren we waren er al voor gewaarschuwd. Maar ze beginnen zo aardig en onschuldig, maar uiteindelijk allemaal op het zelfde uit.... geld!!Na ongeveer een half uurtje zoeken een mooie kamer met douche en goed toilet gevonden voor rph 80.000.
Een goed toilet is geen gat in de vloer zoals in frankrijk maar een westers toilet wat wij gewend zijn.En tot onze verbazing zijn hier echt best veel touristen.Vandaag een op onderzoek uit dagje, en morgen gaan we naarPrambarang, veelhindoestaanse tempels.
En verder...........................

• 24 Januari 2008 - 12:07

Afra:

Hoi Dennis en Marijke
    Wat een mooie foto's, prachtige natuur en leuk jullie 2 op de foto, dat maakt het wel duidelijker dat het hier echt elke dag regent de laatste tijd, dus blijf genieten groetjes

• 24 Januari 2008 - 13:07

Joke:

Mooie foto's!! Leuk om te lezen dat jullie ook in Bogor zijn geweest. Daar heeft mijn vader een aantal jaar gewerkt en gewoond.

• 24 Januari 2008 - 15:32

Kitty:

hoi hoi
    lekker om te lezen dat het goed gaat met jullie in dat verre land. best grappig dat er zo weinig touristen zijn en dat je zo word aangekeken. ik kan me voorstellen dat het bij jullie begint te vervelen en dat je denk kijk nu maar een andere kant op. maar ja ga maar lekker door met genieten en stuur ons die mooie foto,s maar dan kunnen wij een beetje mee genieten. veel plezier maar weer en tot horens en schrijfs

• 24 Januari 2008 - 15:37

Sandra En Peter:

wat een schitterende foto's zeg. Neem je op de terugweg wat theeplantage mee, hebben wij ook onze eigen thee marijke. Jullie genieten volop lees ik. Is het erg warm daar of valt het jullie mee????

Niet zo veel te vertellen.....

Groetjes

• 24 Januari 2008 - 16:01

Len:

Hollands broodjes kaas. Giller!!!
    En die Batmannn is ook leuk, evenals de grootste bloem. Ach ze zijn allemaal leuk. Heerlijk weer ook zo te zien aan jullie korte broeken. Moet er niet aan denken: hier harde wind en veel regen, maar dat hadden jullie al gelezen.Op naar morgen, een volgende dag vol avontuur. Groeten Pap en len en dikke kus.

• 25 Januari 2008 - 07:47

Ilse:

Hey Dennis en Marijke,

Wat een heerlijk avontuur... Ik ben blij voor jullie. Het is gelukkig voor mij bijna weekend. Ik heb het zo ontzettend druk met alles, op het werk en privé. Vandaag werken, vanavond sporten, daarna stappen met Carolyne in Noordwijk, morgen en zondag weer sporten, wandelen met Duke, shoppen, kleding uit verhuisdozen opruimen, zondag ook weer stappen in Leiden, enzovoorts..... Gelukkig ben ik maandag ook vrij, maar dan ga ik ook weer sporten natuurlijk.
    Ik wens jullie nog het allerbeste op vakantie en blijf genieten.............
    Tot volgende week weer!

Dikke kus van mij. X

• 25 Januari 2008 - 10:53

Bon-sol:

nou,nou dennis en marijke..jullie doen er wat aan! wat een tempo.Jullie kerstkaart met5 de beste wensen kwam in laag tempo bij ons aan, .t.w. 21 januari. Er stond geen post-code op....Toch beter laat dan nooit. Hier alles ok'e. Nog veel plezier!!!!!!